י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"ארדואן הוא נאצי"

הישראלי שנעצר בטורקיה שוחרר - ככל הנראה יגורש לישראל

השחקן שגיב יחזקאל שנעצר בטורקיה אחרי שעורר סערה בגין תמיכה פומבית בחטופים, שוחרר ממעצר | גלנט על המעצר: "במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס". בן גביר: "ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי"

שוטרים בטורקיה
שוטרים בטורקיה צילום: מתוך חשבון הטוויטר של אנטליהספור

גורמים ישראלים המעורבים בסיפור מעצרו של שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל בטורקיה בגין תמיכה בחטופים, מוסרים כי הוא שוחרר ממעצר וככל הנראה יגורש מטורקיה. שחקנה של אנטליהספור הובל היום (שני) לבית המשפט לאחר שחגג שער שכבש במחווה לחטופים עם הכיתוב "100 ימים" על ידו. העבירות המיוחסות לו: "תמיכה במעשי הטבח הישראליים בעזה והסתה פומבית של הציבור לשנאה ולעוינות". קבוצתו השעתה אותו והודיעה כי חוזהו יבוטל. כך דווח בכאן חדשות.

בעקבות המעצר כתב שר הביטחון גלנט "כאשר רעדה האדמה בטורקיה לפני פחות משנה, הייתה ישראל המדינה הראשונה להתייצב ולהושיט סיוע שהציל את חייהם של רבים מאזרחי טורקיה. מעצרו השערורייתי של הכדורגלן שגיב יחזקאל הוא ביטוי לצביעות ולכפיות טובה. במעשיה, טורקיה משמשת כזרוע הביצועית של החמאס".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר היה בוטה יותר: "טורקיה פועלת כלפי שחקנים ישראליים וכל דבר שמריח ישראליות בנאציזם. ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי ולא לפרנס אותם. אסור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל לנהוג בסלחנות כלפי טורקיה. לא ניתן שירמסו אותנו".

בנוסף, קבוצת איסטנבול בשקשהיר פתח בחקירה נגד כדורגלן ישראלי אחר עדן קרצב, המשחק בשורותיה שהעלה פוסט שקרא להחזיר את החטופים הביתה: "המועדון שלנו פתח בחקירה משמעתית נגד עדן קרצב שהפר את הוראות המשמעת של המועדון באמצעות פרסום בחשבון המדיה החברתית האישי שלו הנוגד את הרגישות בארצנו".

ממשרד החוץ נמסר: לאחר פעילות מדינית וקונסולרית של משרד החוץ וגורמים נוספים, הכדורגלן שגיב יחזקאל שוחרר ממעצר וישוב בהמשך היום הביתה לישראל. ביממה האחרונה, בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, פעל משרד החוץ מול כלל הגורמים הרלוונטיים בטורקיה על מנת להביא לשחרורו המהיר של שגיב יחזקאל, הכדורגלן הישראלי שנעצר בעקבות מחווה לחטופים הישראלים לציון 100 ימים לטבח חמאס, שהציג במהלך משחק קבוצתו.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "טורקיה הפכה להיות דיקטטורה חשוכה, הפועלת נגד ערכים הומניים וערכי הספורט. מי שעוצר כדורגלן על אקט של הזדהות עם 136 חטופים שנמצאים כבר למעלה מ-100 ימים בידי מחבלי ארגון טרור רצחני, מייצג תרבות של רצח ושנאה. אני קורא לקהילה הבינ"ל ולארגוני הספורט הבינ"ל לפעול נגד טורקיה ונגד השימוש הפוליטי שלה באלימות ואיומים נגד ספורטאים. היום זה שגיב יחזקאל, מחר זה ספורטאי אחר".

טורקיה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד