ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
"העולם הערבי התעורר"

"האיראנים פוחדים. הם צריכים לשלם את המחיר"

ד"ר משה אלעד אל"מ (מיל'), מרצה בחוג למזרחנות באקדמית גליל מערבי על המעורבות האיראנית: "האיראנים מבעירים פה את האש, והם נשארים מאחור. הם חוששים מעימות, גם עם ישראל"

"האיראנים פוחדים. הם צריכים לשלם את המחיר"
עלי חמינאי צילום: מתוך רשת X

חסן נסראללה טען בנאום שנשא אמש (ראשון) כי "מי שצריך לפחד ממלחמה זו ישראל והישראלים, ולא לבנון". בשל כך ביקש גדי נס מרדיו צפון 104.5FM לשוחח עם אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד, מרצה למזרחנות באקדמית גליל מערבי שניתח את התנהלותו של נסראללה, וטען כי הוא הצהיר הצהרה פוליטית שמשרתת אותו. יותר מדי זמן כבר היישובים נמצאים בנסיגה, התושבים עברו למקומות אחרים - זה בלתי נסבל".

לדבריו, השבת התושבים לביתם תעשה בשני אופנים "או על ידי הסדרה, או על ידי פעולה צבאית. "צריך מבחינה בינלאומית לפחות להראות שעשינו את הצעד הזה, כלומר לא פנינו ישר לחרב אלא קודם הלכנו לספר. צריך להגיד לעולם 'כאן סיימנו', ומרגע זה אנחנו מתחילים פעולה כדי לאפשר לתושבינו לחזור - פעולה הכי לגיטימית שיש. אני מבין שהעיכוב נובע בגלל שכרגע המערכת כולה עסוקה בדרום, אבל לדעתי ישראל מסוגלת להתמודד עם שתי חזיתות במקביל".

"האיראנים מבעירים את האזור"

בהמשך ביקש ד"ר אלעד לשים דגש על המעורבות האיראנית: "הם מבעירים פה את האש ונשארים מאחור, עד היום לא היה עימות חזיתי, הם פוחדים, הם חוששים מעימות, גם עם ישראל. לכן הם עושים את זה באמצעות הפרוקסי שלהם בכל מיני מקומות. הגיע הזמן שגם איראן תיענש, צריכה לקום קואליציה בינלאומית שתסביר לאיראן מה קורה, כנראה היא לא מבינה את זה בדרך הזו. מה הבעיה? לא לכולם זה אכפת, חוץ מארה"ב, ואנחנו משלמים את המחיר".

לתפיסתו, חיזבאללה מנצלת את העובדה שאנו עסוקים כרגע במערכה הדרומית, ובשל כך מרשה לעצמה לפעול בצפון. איראן צריכה לשלם את המחיר על כל ההצקות האלה, על מה שהיא עושה פה באזור. יש עליות ומורדות, פעם עולה ופעם יורד, זו רכבת הרים - עכשיו אנחנו באחד השיאים הגדולים, הרבה מאוד גורמים נגדנו, מזל שיש פה ושם ידידות שמאמינות ונותנות לנו חסד, אבל העולם הערבי התעורר, הכול בגלל שאתה לא מראה שאתה שולט ויכול להרתיע. ברגע שאתה מסיר את ההרתעה או מראה שאתה קצת חלש - כולם מתעוררים. זה בדיוק הסיפור, לפעמים טוב להראות שהיהודים השתגעו. צריך להכות חזק", סיכם.

ערכה את הדברים: עדן בן ארי 

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד