כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי התקיפות הנרחבות

טיל חות'י שוגר לעבר ספינה אמריקנית

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית עידכן כי טיל ששוגר מכיוון נמל חודיידה לעבר ספינה אמריקנית על ידי החות'ים יורט על ידי מסוק קרב אמריקני. זוהי הפעם הראשונה בה תקפו החות'ים את ארה"ב מאז המתקפה הנרחבת בסוף השבוע שעבר

טיל חות'י שוגר לעבר ספינה אמריקנית
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית עידכן כי מטוס קרב אמריקני יירט אתמול טיל חות'י נגד ספינות ששוגר מנמל חודיידה בתימן לעבר הספינה "USS Laboon" של הצי האמריקני ששטה בקרבת מקום.

באירוע לא נרשמו נזקים או נפגעים. זוהי הפעם הראשונה בה מגיבים החות'ים לארה"ב אחרי המתקפה הנרחבת של בריטניה וארה"ב על מטרות חות'יות בתימן.

כזכור, ממשל ביידן ושותפיו הבינלאומיים נשבעו לגבות מחיר מהחות'ים ואיראן על העלייה התלולה במתקפות ששיבשו מאוד את השילוח המסחרי בים האדום. בכירים בארה"ב האשימו את טהראן ב"עזרה" למשבר שנוצר, ואמרו שהחות'ים לא יהיו מסוגלים לאיים על נתיב השיט אלמלא התמיכה הטכנולוגית והמודיעינית של טהרן.

נזכיר כי ארצות הברית תקפה בשישי פעם נוספת יעדים של המורדים החות'ים בתימן, זאת אחרי המתקפה הנרחבת שלה ושל בריטניה בשבוע שעבר.

לפי דיווחים, היעד המרכזי היה בסיס מכ"ם סמוך לבירה צנעא. יחד עם זאת לפי דיווחים ערביים הותקף אף בסיס ימי של החות'ים בעיר הנמל אל חודיידה במערב במדינה.

גורם חות'י איים בריאיון לאל ג'זירה בתגובה למתקפה: "מתחייבים למענה חזק ויעיל". בנוסף, גורם צבאי אמריקני בכיר אמר: "הותקפו 30 מיקומים שונים בתימן. ארה"ב אינה מצפה למניין נפגעים גבוה הואיל והמטרות כללו עמדות לשיגור טילים באזורי ספר".

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד