כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מסר את נפשו

אנדועלם קבדה הי"ד הובא למנוחות: "היית גיבור, לנצח נזכור אותך"

סגן אלוף אמירי ספד: "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. תמיד דאגת לחבריך, עזרת בכל דבר והיית הראשון להתנדב לכל משימה"

אנדועלם קבדה הי"ד הובא למנוחות: "היית גיבור, לנצח נזכור אותך"
פלאש90

בבית העלמין הצבאי בקרית גת נערכה אמש (ראשון) הלווייתו של אנדועלם קבדה הי"ד מקרית גת, לוחם בגדוד ההנדסה שנפל בקרב בדרום רצועת עזה והוא בן 21. איינעלם, בת דודתו, כתבה: "חיים שלי, איזו בשורה קשה, אלוהים. בן דוד יקר שלי ואהוב שלי, יהי זכרך ברוך". אסף חברו, כתב: "אנדו החיים שלי, איזה כאב". הוא למד בתיכון הדתי "מקווה ישראל רמב"ם".

רחל גדיסט, אחייניתו, ספדה לו, "היית עולם ומלואו, איך נפרדים ממך? אני ואתה זה זיכרונות הילדות שלי באתיופיה, הזיכרונות המתוקים לפני שעלינו לארץ. עליך נאמר, מים שקטים חודרים עמוק, ככה היית. לעיני כל היית שקט ומופנם אך הנוכחות שלך הייתה מורגשת תמיד. הלב הענק שלך, הנתינה והעשייה מאחורי הקלעים אפיינו אותך מכל. היית מושא להערצה בעיני אחיך, בעיני, בעיני עם ישראל ובעיני העולם כעת. הלב שלי נשבר, רק השבוע הזה הייתה צריכה להיות האזכרה של סבא, עכשיו אתה לידם, לצדם, לצד סבא וסבתא שאהבו אותך כל כך. מסרת את נפשך על קדושת השם, קדושת ארץ ישראל, היית גיבור. לנצח נזכור אותך, אני מבטיחה".

סגן אלוף עידו אמירי ספד: "אנדו, אני עומד כאן יחד עם משפחתך, יקיריך, חבריך ומפקדיך. מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה, יקיריכם, אנדו. כולנו כואבים את נפילתך בטרם עת. נבצר מרבים מחבריך ומפקדיך להיות עמנו היום ללוות אותך ולהצדיע לך בדרכך האחרונה. אך גם ברגעים אלו, המורשת והערכים עליהם גדלת ואותם הנחלת לסובביך מניעים אותם קדימה במישור הלחימה מול אויבינו".

עוד המשיך "אנדו, התגייסת להיות לוחם בהנדסה הקרבית בגדוד 603 ואף נשארת בגדוד תתום שירותך הסדיר והמשכת במילואים. מפקדיך מספרים על החייל המקצועי שהיית, בחריצות ובנחרצות ביצעת את המוטל עליך תמיד על הצד הטוב ביותר. היית אהוב על כולם במחלקה ובפלוגה, תמיד שימשת דוגמא ומופת למקצוענות ומקצועיות. תמיד דאגת לחבריך, עזרת בכל דבר והיית הראשון להתנדב לכל משימה".

אנדועלם קבדה הי"ד. צילום: דובר צה"ל

חייל נהרג מלחמת חרבות ברזל בית קברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד