י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסבכים את עצמם

טורקיה הודיעה כי לא תשתתף בכנס העולמי בשוויץ

המדינה לא תיטול חלק בפורום הכלכלי העולמי, בגלל עמדת הפורום לתמיכה בישראל במלחמה | בשנת 2009 אירעה תקרית דיפלומטית בכנס בין פרס לארדואן

טורקיה הודיעה כי לא תשתתף בכנס העולמי בשוויץ
ראש ממשלת איטליה עם רבה של רוסיה צילום: f.attili, weforum, WEF

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ביקש מבכירי ארצו להימנע מלהגיע השבוע לפורום הכלכלי העולמי שמתקיים מידי שנה בדאבוס, בשל עמדת המארגנים בנוגע למלחמה של ישראל נגד חמאס, כך מדווח ה'בלומברג', על פי אנשים שמכירים את הנושא.

שר האוצר הטורקי, מחמט סימסק, תכנן להשתתף בכינוס השנתי של מנהיגים פוליטיים ועסקיים "עד שארדואן - שביקר את התנהלותה של ישראל במלחמתה בעזה - מנע ממנו ללכת", אמרו האנשים, וביקשו לא להזדהות בגלל רגישות העניין. יצוין כי ההחלטה פוגעת בכלכלה הטורקית בכך שהיא מסבכת את המאמצים הטורקים להתחבר למשקיעים מכל רחבי העולם.

בשנת 2009 אירעה תקרית דיפלומטית בכנס לאחר שראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, עזב בזעם דיון במסגרת הפורום הכלכלי, בטענה כי המארגנים מנעו ממנו להשמיע את דבריו, בעוד שלנשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, אפשרו לדבר באריכות. במהלך פאנל שדן בלחימה בעזה, הגן פרס על עמדת ישראל ואמר בין היתר לראש הממשלה הטורקי, בעודו נואם בלהט ומפנה את האצבע, כי ארצו הייתה פועלת כפי שישראל פעלה ברצועת עזה אם רקטות היו פוגעות באיסטנבול. ארדואן הטיח בפרס בעודו נוטש: "אתם הורגים בני אדם".

טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן משבר כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד