כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביידן לא מרוצה

למרות לחץ ארה"ב: אין ירידה משמעותית בעוצמת התקיפות

בכירים ישראלים אמרו ל'וושינגטון פוסט' כי המערכה הצבאית האינטנסיבית של צה"ל בעזה תימשך לאורך כל חודש ינואר, למרות בקשת ביידן להפחית בעצימות המערכה בעזה

למרות לחץ ארה"ב: אין ירידה משמעותית בעוצמת התקיפות
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, לא חסך במילים בשיחותיו עם בכירים ישראליים. הוא אמר להם לאחרונה שהכרחי שמקרי המוות של אזרחים בעזה ירדו והסיוע ההומניטרי יגדל בחדות.

הבכירים הישראלים הקשיבו, בלינקן דיווח לוושינגטון. הוא ובכירים אחרים שביקרו בישראל באותה עת לחצו לעבור למלחמה ב"עוצמה נמוכה" עד סוף דצמבר, תוך הפסקת הפעולה הקרקעית הנרחבת, לטובת מטרות אסטרטגיות של בכירי חמאס.

"הבכירים הישראלים אמרו לנו שהם הולכים לנקוט בכל הצעדים החדשים האלה במערכה בדרום", כך לפי אחד משישה בכירי הממשל שדיברו עם ה'וושינגטון פוסט'.

אבל שישה שבועות לאחר מכן, יהיו אשר יהיו כוונות המשלה בסוף נובמבר, עוצמת המתקפה של ישראל לא פחתה משמעותית. הירידה במספר ההרוגים האזרחיים וכל הרחבת הסיוע ההומניטרי היו שוליים בלבד.

ישראל הבהירה בדיונים האחרונים, אמרו גורמים בממשל, כי היא תמשיך בלחימה האינטנסיבית לאורך חודש ינואר. ממשל ביידן, לא מוכן להשפיע בצורה משמעותית על האופן שבו צה"ל מנהל את המלחמה.

גורם ישראלי, שדיבר בעילום שם אמר לעיתון: "ישראל נמצאת בעיצומו של מעבר לשלב בעוצמה נמוכה יותר במלחמה בעזה. ובניגוד לנאמר, מספר הנפגעים האזרחים בעזה ירד במידה ניכרת. באשר לסיוע הומניטרי, ישראל מפעילה מאמצים משמעותיים להגביר אותו. עם זאת, חמאס משתלט ללא הרף על תוכן משלוחי הסיוע".

 

 

ארה"ב מלחמת חרבות ברזל חמאס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד