כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במספר זירות

פיגוע דריסה ודקירה ברעננה: אישה נרצחה ו-18 בני אדם נפגעו

המחבלים השתלטו על רכבים, דקרו ודרסו מספר בני אדם, ביניהם גם ילדים. מצבם של ארבעה מוגדר קשה. מצוד התנהל אחר אחד המחבלים שנמלט מהזירה, השניים נעצרו | המשטרה: "הציבור מתבקש לגלות ערנות ולהישמע להוראות" | ראה"ע: "השאירו את הילדים בבית הספר"

פיגוע דריסה ודקירה ברעננה: אישה נרצחה ו-18 בני אדם נפגעו
זירת הפיגוע ברעננה צילום: Itai Ron/Flash90

אישה כבת 70 נרצחה ולפחות 18 בני אדם נפצעו בפיגוע משולב שאירע בצהריים (שני) בעיר רעננה; ארבעה מהם באורח קשה. הפיגוע, שכלל דקירה ודריסה, התרחש במספר זירות. כוחות רבים הוקפצו למקום. לפי מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון, שני המחבלים חטפו רכבים וביצעו את הפיגוע בזירות שונות. המחבלים החליפו מספר כלי רכב - ונעצרו ע"י כוחות הביטחון. "שוטרי מחוז מרכז סורקים בזירה וסביבותיה להסרת חשד נוסף", מסרה המשטרה.

המחבלים - בני משפחה תושבי אזור חברון, מסורבי כניסה לישראל - השתלטו על הרכבים ולפי החשד דקרו חלק מהנהגים. בהמשך הם דרסו לפחות 19 בני אדם עד שנעצרו ע"י המשטרה.

"בהתחלה היה קשה להבין אם מדובר באירוע דריסה או אירוע חבלני", אמר מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, שהגיע לזירה. "מהר מאוד התבררה התמונה כששוטרי עיריית כפר סבא תפסו את המפגע הראשון והבינו כי מדובר בפיגוע. הזרמנו כוחות ברמה המחוזית והארצית והקפצנו את המערך האווירי ובסופו של דבר, אחרי פעילות נחושה ומהירה מאוד, הצלחנו לתפוס אותם".

לדבריו, "שני המפגעים קרובי משפחה שהגיעו למקום בצורה לא חוקית. שני המחבלים הם מנועי שב"כ, בשום שלב לא ניתן להם אישור לעבוד בארץ. המשטרה פרוסה  ברמת דריכות וכוננות גבוהה".


מעצר אחד המחבלים

מפקד מחוז מרכז אמר כי "על פי הממצאים, שני רכבים התחילו סדרת דריסות. הזירה עצמה התפרסה לאורך מאות מטרים. מדובר בשלוש זירות שונות. הגענו עם כוחות מתוגברים, גלויים וסמויים, יחד עם שב"כ וכוחות נוספים. בשלב הראשון השוטרים עוצרים את המפגע, ממש בדקות הראשונות של האירוע, וכעבור כמה דקות נוספות שמים את היד על המפגע השני".

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א אלי ריימונד סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום, ראינו מספר פצועים שוכבים בדרגות פציעה שונות. מיד התחלנו בביצוע מיון ראשוני תוך כדי טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים, קיבועים, ומתן תרופות. פינינו אותם להמשך טיפול בבתי החולים."

המשטרה מסרה כי "בהמשך לאירוע חריג המתנהל כעת ברעננה, כוחות משטרה במקום ונסיבות האירוע נבדקות". במשטרה הוסיפו כי הציבור מתבקש לגלות ערנות ולהישמע להוראות השוטרים.


צילום: דוברות איחוד הצלה

תניה קוחר סגנית ראש סניף איחוד הצלה ברעננה מסרה: "הגעתי לשתי הזירות ברחוב החרושת וברחוב אחוזה ויחד עם מספר רב של חובשים ופרמדיקים של איחוד הצלה הענקנו סיוע ראשוני לנפגעים שפונו לבתי החולים במצבים שונים".

 

 

פיגוע רעננה פיגוע דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד