כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"חסרי טעם"

רוסיה דוחה את הדיון בדאבוס על תוכנית השלום האוקראינית

הצעתו של זלנסקי, שנידונה על ידי 83 משלחות, קוראת לרוסיה להסיג את חייליה לאחור ולהתמודד עם פשעי מלחמה | דובר הקרמלין: "ללא השתתפותנו, כל דיון חסר סיכוי לתוצאות כלשהן"  

רוסיה דוחה את הדיון בדאבוס על תוכנית השלום האוקראינית
מלון פאר בדאבוס צילום: יח"צ

רוסיה דחתה את הדיונים על תוכנית שלום שהציעה אוקראינה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס בטענה שהם "חסרי טעם". "השיחות בשוויץ לא ישיגו דבר ללא השתתפותה של מוסקבה", התעקש היום (שני) דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. המארגנים אמרו כי 83 משלחות נכחו בפגישה שכונסה כדי לדון בתוכנית אמש.

תוכנית השלום בת 10 הנקודות, שהועלתה על ידי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי ונועדה לסיים את המלחמה שנוצרה בעקבות פלישת רוסיה בפברואר 2022, קוראת לנסיגה של חיילים רוסים, החזרת גבולות המדינה של אוקראינה ואחריות רוסית למלחמה. ההצעה נדונה בפסגה של יועצי ביטחון לאומי בפגישה השנתית של הפורום הכלכלי העולמי. תוכניתו של זלנסקי נדונה בעבר בשלושה מפגשים כאלה. אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה, כינה זאת "סימן טוב" לכך שמספר המשתתפים מתרחב.

כמעט מחצית מהמשלחות שנכחו ביום ראשון היו מאירופה, היו 18 מאסיה ו-12 מאפריקה. "מדינות מהדרום הגלובלי מתערבות יותר ויותר בעבודה שלנו. זה מראה על הבנה שהסכסוך האירופי הזה הוא למעשה אתגר לכל האנושות", כתב ירמק.

עם זאת, אוקראינה מתעקשת שלא תדון בתוכנית עם רוסיה. זלנסקי קבע שכל שיחות עם רוסיה אינן חוקיות. זה הניע את רוסיה, ששולטת בקצת פחות מחמישית מהשטח של אוקראינה, לפטור את הרעיון כ"אבסורדי". "זה סתם לדבר בשביל לדבר", אמר פסקוב. "לא ניתן לכוון את התהליך הזה להשגת תוצאות ספציפיות מהסיבה הברורה - אנחנו לא משתתפים. ללא השתתפותנו, כל דיון חסר כל סיכוי לתוצאות כלשהן".

אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד