כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מכה לפוטין

אוקראינה השמידה מטוסי פיקוד וריגול רוסיים

מפקד צבא אוקראינה אישר כי הצבא האוקראיני יירט מטוס ריגול ומטוס פיקוד בשטח שנמצא בשליטה רוסית: "מבצע שתוכנן ובוצע בצורה מושלמת"

אוקראינה השמידה מטוסי פיקוד וריגול רוסיים
מטוסי קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

צבא אוקראינה עידכן היום (שני) כי הצליח להפיל שני מטוסים של הצבא הרוסי באזור ים אזוב. לפי הדיווח המטוסים רבי משמעות. אחד מהם שימש כמטוס ריגול, והשני שימש כמטוס פיקוד.

רמטכ"ל צבא אוקראינה זלוז'ני אמר: "אני אסיר תודה לחיל האוויר על מבצע שתוכנן ובוצע בצורה מושלמת באזור אזוב". המטוסים שיורטו הם מטוס ברייב A-50 ומטוס איליושין IL-22, שהוגדרו בקייב כמשמעותיים לצבא רוסיה במלחמה.

לפני כשבועיים שיגר צבא רוסיה תוך שעות ספורות 122 טילים ו-36 כטב"מים מתאבדים לעבר יעדים שונים באוקראינה. גורם בחיל האוויר האוקראיני טען כי זהו המטח הגדול ביותר של צבא רוסיה על אוקראינה מאז פרצה המלחמה.

לפי דיווחים, במתקפה החריגה נהרגו 30 אזרחים, ונפצעו עוד לפחות 160. יחד עם זאת, חיל האוויר האוקראיני הצליח ליירט 87 מהטילים ו-27 מהכתב"מים. נשיא אוקראינה זלנסקי אמר כי "רוסיה השתמשה כמעט בכל סוג נשק שיש לה בארסנל". לכך הוסיף דובר חיל האוויר של אוקראיני כי נראה שרוסיה "השתמשה בכל מה שיש למעט טילי קליבר הנורים מצוללות".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד