כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המחנה הממלכתי התנגדו

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024

הממשלה אישרה את הצעת התקציב המתוקנת לשנת 2024. ראש הממשלה נתניהו: "הגענו להסכמה, ואנחנו נעביר עכשיו תקציב חשוב מאוד". סמוטריץ': "משנים את סדר העדיפויות"

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024
נתניהו וסמוטריץ' צילום: עמית שאבי, לע"מ

הממשלה אישרה בצהריים (שני) את הצעת התקציב המתוקנת לשנת 2024 שהביא שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. להצעת התקציב התנגדו סיעת המחנה הממלכתי והשר שלמה קרעי.

ההצעה כוללת את תיקון התקציב והוספת עשרות מיליארדים לצרכים הביטחוניים והאזרחיים של המלחמה.

הצעת התקציב כוללת מעטפת שלימה למילואימניקים, ללוחמים ולבני משפחותיהם בהיקף של 9 מיליארד ש״ח לתוכנית "מתגייסים למילואים".

בנוסף מיליארדי שקלים לחיזוק החזית האזרחית בצעדים כמו המשך טיפול במפונים, הגדלת קרן מס רכוש ב- 3 מיליארד ש״ח, תגבור תקציב רשויות מקומיות קולטות מפונים, תוכניות האצה לנדל"ן והייטק ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר טרם ההצבעה: "אנחנו הגענו להסכמה, ואנחנו נעביר עכשיו תקציב חשוב מאוד. זה תקציב המלחמה, שדואג גם לצרכים של משרתי המילואים שלנו, למשפחות שלהם, לעצמאים ולמשרדי הממשלה ולצורכי הציבור. אנחנו מגדילים את תקציב הבריאות, ומוסיפים לו מיליארד ש״ח לבריאות הנפש, צורך גדול וחשוב. מגדיל את תקציב החינוך, תקציב הרווחה, תקציב ביטחון הפנים, אבל קודם כל - דואג להגדלת תקציב הביטחון, שהוא פשוט חיוני לניצחון וגם לעתיד שלנו.

אני רוצה להודות לשר האוצר ולצוותו ולשרי הממשלה שנתנו כתף כאן. אנחנו דואגים גם לצרכים רבים ומגוונים, ואני יודע שגם נדרשה הקרבה לא קטנה ואני מאוד מודה לכם על ההתייצבות הזאת, נכנסתם מתחת לאלונקה. אני כמובן שולח איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחת הנרצחת. אנחנו בעיצומה של מלחמה בטרור בכל החזיתות, גם בחזית הזאת. לא נרפה עד שננצח", כך נתניהו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר בעת אישור התקציב בממשלה: "היום הזה יש לי רק דבר אחד להגיד, משנים את סדר העדיפויות - אנחנו פה בשולחן הממשלה בירושלים, וחיילנו נמצאים בצפון, בדרום וביו"ש בלחימה בלתי פוסקת.

שינינו את סדרי העדיפויות כדי שידע כל מילואמניק וכל לוחם ותדע משפחתו שיש ממשלה שעומדת מאחוריו ודואגת לו למעטפת שלימה. אנחנו לא נרפה מהדאגה שלנו אליהם כי זו חובתינו והם המנוע של העם הזה.

היום משנים את סדר העדיפויות ועוטפים את המילואימניקים והלוחמים שלנו! אני מבקש להודות לראש הממשלה והשרים על ההתגייסות והתמיכה בתקציב מלחמה אחראי עבור המילואימניקים ואזרחי ישראל. אני מודה לגורמי המקצוע במשרד האוצר על העבודה המאומצת ולנגיד בנק ישראל פרופ׳ אמיר ירון על התמיכה והסיוע. זהו תקציב שיחזק את מדינת ישראל בביטחון בחזית ובעורף וישמור על עוצמתה של הכלכלה הישראלית".

 

ישיבת ממשלה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד