י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר השחתת הקבר

שר הפנים למקבילו בפולין: "על כל העמים להגן על בתי קברות"

שר הפנים משה ארבל פנה לשר הפנים הפולני וביקש ממנו להגן על בתי קברות יהודיים לאחר שהמצבה של שרה שנירר ע"ה הושחתה: "אני מאמין שעל כל העמים להגן על בתי קברות, מקומות קדושים ומקומות של מורשת"

שר הפנים למקבילו בפולין: "על כל העמים להגן על בתי קברות"
המצבה המנופצת צילום: Agnieszka Traczewska

הלילה הושחתה המצבה של שרה שנירר ע"ה בבית הקברות היהודי בקרקוב, גורמים בקהילה היהודית בקרקוב פועלים מול הרשויות לתקן את הנזק ולהביא את האחראים לדין.

שר הפנים משה ארבל פנה במכתב למקבילו הפולני, מרצין קירווינסקי, במכתב, וביקש את סיועו בשיקום המקום וקרא לשמור על בתי הקברות היהודיים בפולין.

השר נתן רקע מי היתה שרה שנירר: "שרה שנירר נולדה ונקברה בקרקוב, הייתה מורה פולנית-יהודייה שהקימה ב-1918 את רשת בתי הספר בית יעקב, מפורסמת שחינכה עשרות אלפי בנות יהודיות ברוח המסורת היהודית בזמנים בהם החינוך לבנות צעירות לא היה נפוץ, הרשת קיימת גם היום".

עוד מהשר: "אני מאמין שעל כל העמים להגן על בתי קברות, מקומות קדושים ומקומות של מורשת, שלהם ושל המיעוטים שחיים בתוכם. תכלית זו הייתה קרובה לליבי מאז נכנסתי לחיים הציבוריים, כחבר כנסת עמדתי בראש השדולה לשמירה על בתי קברות ומקומות קדושים בגולה וכשר הפנים אחת האחריויות שלי היא על מקמות קדושים, מוקמות פולחן ובתי קברות לא יהודיים".

השר הוסיף: "ברוח זו, אבקש שהממשלה הפולנית תאפשר את שיקום המצבה של דמות חשובה זו בהיסטוריה היהודית ועזרתכם בהבטחת ביטחונם של אתרי מורשת יהודים חשובים בפולין. איני יכול לסיים מכתב זה בלי לברך אותך ולאחל לך כהונה מוצלחת ופורייה כשר הפנים והאדמיניסטרציה. השת"פ בינינו בתחום ענייני הפנים הוא בחשיבות גבוהה ביותר, אני מבטיח לך ששם דגש על פיתוח השת"פ עם משרדך ומביע תקווה שניפגש בקרוב ונמשיך לפתח את השת"פ בינינו".

כזכור כפי שדיווחנו, על פי גורמים בקהילה היהודית, תושבי המקום לא יהודים, גילו זאת הבוקר ודיווחו לרשויות ולמשטרה. הרשויות יצרו קשר עם נשיאת הקהילה היהודית אלנה יעקובוביץ שהזדעזעה מהמראות הקשים והביעה זעם רב על הוונדליזם שעדיין לא ברור מי עומד מאחורי זה.

מאיר בולקה יו"ר ארגון 'דור לדור' לשימור המורשת היהודית במזרח אירופה מאיר בולקה אמר בזעזוע: "עוד הוכחה שאתרי מורשת בפולין חייבים להיות תחת הגנה ושמירה של המדינה, לצערי המקום בפלאשוב מועד לפורענות, כשתושבים מקומיים נוהגים להתבודד בו". בולקה הוסיף: "אנו פועלים בשעות אלה לשקם את המקום ודורשים מהמשטרה להגן על המקום ולהביא את האחראים לדין".

 

אנטישמיות פולין מאיר בולקה משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד