ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ליאון מסר טופס 4 למנכ"ל הדסה

בשורה היסטורית: מספר המיטות השיקומיות בירושלים - הוכפל

מספר המיטות השיקומיות בעיר עולה מ-36 ל-72, והמרכז השיקומי החדש יחל לפעול כבר בימים הקרובים. ראש העיר משה ליאון: "זו היא בשורה גדולה מאוד ללוחמים רבים שממתינים להליך שיקום ויסתייעו במבנה החדש"

בשורה היסטורית: מספר המיטות השיקומיות בירושלים - הוכפל
ליאון, ראוכברגר ומנכ"ל הדסה צילום: באדיבות המצלם

מהפכה היסטורית בשיקום בירושלים: ראש העיר ירושלים משה ליאון ויו"ר וועדת תכנון ובניה סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר העניקו היום למנכ"ל בית החולים פרופ' יורם וייס טופס 4 עבור מבנה "מרכז גנדל לשיקום" של ביה"ח הדסה הר הצופים.

עם תחילת הלחימה לפני יותר משלושה חודשים, התחדד הצורך במתן מענה שיקומי לחיילים שנפצעו במהלך הפעילות המבצעית בעזה. בעקבות כך ראש העיר משה ליאון הורה לכלל הגורמים הרלוונטיים לזרז את כלל האישורים הנדרשים על מנת שהמבנה השיקומי יוכל לפעול במהירות המרבית.

בחודשים האחרונים יו"ר ועדת תכנון ובנייה אליעזר ראוכברגר נרתם לעניין והקים צוות ייעודי שמטרתו האצת כלל האישורים על מנת לאפשר את פתיחת המבנה במהירות המרבית. הצוותים ניהלו שיח רציף עם גורמי הבינוי שהיו אמונים על בניית בית החולים, יחד עם הגורמים הרלוונטיים במערך השיקום של הדסה שנערכו להרחבת הפעילות באופן משמעותי.

בבניין השיקום ע״ש גנדל תהיינה שלוש מחלקות שיקום ייעודיות: מחלקת שיקום נוירולוגי, מחלקת שיקום אורתופדי ונפגעי חוט שדרה, מחלקת גריאטריה שיקומית. הודות לבניין החדש מספר מיטות השיקום בירושלים עולה מ-36 ל-72 מיטות שיקום. המרכז השיקומי החדש יחל לפעול כבר בימים הקרובים את הבניין שעלותו מאות מיליוני שקלים, תכנן האדריכל ארתור ספקטור, תוך שימת דגש להיטמעותו בנוף הירושלמי הצופה אל נוף המדבר וים המלח, והקפדה על מרחבים פתוחים וחללים המאפשרים עבודה עם המטפלים בסיוע מכשור מתקדם, בריכות ומתחמי אימון וכמובן פינות מנוחה, הירגעות והנאה. הבניין תוכנן כבניין מודולרי שיבנה בשלבים.

יש לציין כי בהדסה פועלת מחלקת שיקום מזה 50 שנה, ומשרתת את תושבי העיר וסביבתה. בהדסה מציינים כי במחלקת השיקום טופלו במהלך השנים מאות נפגעי אירועי הטרור בעיר – אזרחים ומשרתי כוחות ההצלה והביטחון, פצועי תאונות דרכים קשות ומי שיכולותיהם נפגעו בשל מחלות נוירולוגיות ואורתופדיות. בראש מחלקת השיקום עומדת ד"ר איזבלה שוורץ.

ראש העיר ליאון אמר במעמד כי: "עוד לפני המלחמה נוצר הצורך בהרחבת מערך השיקום הוותיק והמוערך של ביה"ח הדסה, ומאז השביעי באוקטובר הצורך הזה התחדד. ירושלים הקריבה קורבנות כבדים במלחמה הנוכחית, ורבים מבניה מתמודדים עם תהליך שיקום ארוך. המרכז השיקומי יהווה בית למשתקמים מכל הארץ, והוא ימשיך להוביל את השיקום לפי הסטנדרטים המעולים של ביה"ח הדסה. זו היא בשורה גדולה מאוד ללוחמים רבים שממתינים להליך שיקום ויסתייעו במבנה החדש".

יו"ר ועדת תכנון ובניה אליעזר ראוכברגר: "מיד אחרי תחילת הלחימה התחדד הצורך לספק מענה שיקומי ללוחמים רבים שהגיעו מאזורי הלחימה בדרום. פעלנו כולנו יחד על מנת לקדם את האישורים הנדרשים כדי שמרכז השיקום החדש יוכל להתחיל בעבודת השיקום מהר ככל הניתן. ירושלים היא העיר שבה הוקם מרכז השיקום הראשון בישראל, וכעת היא מסמנת סטנדרט חדש בכל הקשור לשיקום מתקדם ואיכותי".

ירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד