י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נמשה מהמים

פעוט בן שנתיים טבע בבריכה; מותו נקבע בבית החולים

הפעוט נמשה מבריכה ביתית באשקלון | לאחר פעולות החייאה הוא פונה במצב קשה לבית החולים, שם למרבה הצער נקבע מותו

פעוט בן שנתיים טבע בבריכה; מותו נקבע בבית החולים
כוחות ההצלה בזירה צילום: דוברות איחוד הצלה

פעוט כבן שנתיים טבע אחר הצהריים (שני) בבריכה בחצר הבית באשקלון. כוחות ההצלה ביצעו בפעוט פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשמצבו מוגדר אנוש, שם למרבה הצער נקבע מותו.

לפי מד"א, בשעה 17:11 התקבל דיווח על פעוט שנמשה מבריכה באשקלון. חובשים ופראמדיקים של הארגון ביצעו פעולות החייאה בפעוט ולאחר שליבו שב לפעום, פינו אותו לבי"ח ברזילי.

הפראמדיקים של מד"א, מורן בן דור וישראל לוגסי, סיפרו: "הפעוט היה בבית כשהוא מחוסר הכרה, ובבדיקתנו היה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות עד שליבו שב לפעום. פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה".

מנחם בללו, ראש סניף אשקלון וחנן קדוש חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "שהגענו למקום הבחנו בילד כשהוא ללא הכרה ולא נושם, ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים ברזילי כשמצבו מוגדר אנוש".

מקרה המוות הראשון לשנת 2024

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו מקרה הטביעה הראשון בשנת 2024. בשנת 2023 טבעו למוות 18 ילדים, 15 מהם טבעו בבריכות.

עוד עולה מהנתונים כי בשנים האחרונות חלה עלייה של 107% בטביעת תינוקות ופעוטות מתחת לגיל 4 מטביעה.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מזכירה כי "השנה רק החלה, החורף בעיצומו וכבר אנו מציינים מקרה טביעה ראשון לסטטיסטיקה הכואבת של טביעות ילדים. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים אחרי תאונות דרכים. ילדים צעירים יכולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים. ברגע שהפה והאף שלהם מכוסים הם נמצאים במצב של טביעה, אינם יכולים להתריע שהם בסכנה או לקום עצמאית. ידוע לנו גם על מקרים בהם ילדים טבעו בשלולית שנקוותה על גבי כיסוי בריכה. גם בחורף חשוב להקפיד לא להשאיר ילדים לבד בסביבת המים. בריכות ביתיות יש לגדר עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה."

החייאה טביעה אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד