ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עדכונים שוטפים

הותקפה חולייה ששיגרה נ"ט לגליל העליון | גלנט: "הפסקת אש תחרוץ את גורלם של החטופים לשנים ארוכות"

הרוגה וכ-20 נפגעים בפיגוע משולב ברעננה | צה"ל: סגרנו מעגל בתוך שעה ותקפנו חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב מלכיה | שר הביטחון גלנט: "רק הלחץ הצבאי יביא להצלחת מטרות המלחמה, אם תיפסק האש ייחרץ גורלם של החטופים לשנים ארוכות" | מתעדכן 

הותקפה חולייה ששיגרה נ"ט לגליל העליון | גלנט: "הפסקת אש תחרוץ את גורלם של החטופים לשנים ארוכות"
כוחות צה"ל בגבול לבנון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אישה נרצחה וכ-20 בני אדם נפצעו בפיגוע משולב שאירע בצהריים במרכז רעננה. את הפיגוע ביצעו שני מחבלים, בני משפחה תושבי העיירה בני נעים שבאזור חברון. אחד המחבלים כתב לאחר שביצע את הפיגוע בקבוצת הטלגרם של תושבי הכפר: "אללה אכבר, נקמתי. אללה אכבר". גם הלחימה בצפון נמשכת: בתוך פחות משעה - כוחות צה"ל סגרו מעגל ותקפו את חוליית המחבלים ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב מלכיה.

עדכונים שוטפים:

23:11 - מרכז המעקב הסורי האופוזיציוני מדווח על תקיפה ישראלית בחלב שבצפון סוריה.

23:04 - מטוס קרב של חיל האוויר תקף לפני זמן קצר תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מארון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום שוגרו מספר מיירטים לעבר מטרות אוויריות חשודות בשטח לבנון במרחבים יארון ורמיש, האירועים הסתיימו.

21:31 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם ראשי רשויות מהדרום.

21:20 - הותר לפרסום: הנרצחת בפיגוע המשולב ברעננה - עדנה בלושטיין בת 79 הי"ד. >> לדיווח המלא 

21:06 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מתייחס בהצהרה לסרטון שפרסם חמאס: "חשש כבד לגורלם שני חטופים. איתי סבירסקי לא נורה ע"י כוחותינו, זה שקר של חמאס".

21:05 - בית החולים סורוקה: במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה בפינוי אווירי ובפינוי רכוב 15 נפגעים פצועי מלחמה, מתוכם 2 פצועים במצב קשה ואחד במצב בינוני.

21:02 - אזעקות ביישובים: מטווח ניר עם, מפלסים, ניר עם, שדרות, איבים.

21:00 - דוברות עיריית שדרות: מטח של 9 רקטות לעבר שדרות והסביבה. 5 יירוטים בשדרות, השאר מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

20:55 - אזעקות ביישובי עוטף עזה: שדרות, איבים, ניר עם ומפלסים.

20:18 - על הפיגוע ברעננה אמר הלוי: "חווינו היום טרור גם ברעננה, תראו, זה שואב השראה מדברים בעזה. ותראו את האכזריות, זה לא אנשים אמיצים שבאים להילחם איתכם, לוחמים חיילים וצבא, זה אנשים שבאים לתוך עיר ותוקפים אזרחים בתוך שגרת יומם, ודורסים על מדרכות, ויש רק מענה אחד לדברים האלה. היום בלילה אנחנו נוציא כוחות בעזה, להמשיך להילחם במחבלים, אנחנו נוציא כוחות ביהודה ושומרון להמשיך להילחם בתשתיות טרור, אנחנו נוציא כוחות בגבול לבנון להמשיך להילחם ולהשמיד תשתיות טרור. בכל המקומות האלה כל לילה יחידת יהל״ם נמצאת, הערכה רבה מאוד לכם, לכל אלה שלא פה ועכשיו בפעילויות ולקראת פעילויות".

20:10 - עוד מדברי הרמטכ"ל: "מי שיתעסק איתנו בצורה הזו, גם כשקורה דבר קשה התשובות שלנו תשובות מאוד נוקבות, מאוד חזקות, מאוד נחושות. כך היה במאה הימים האחרונים, וכך יהיה קדימה עד שנמלא את כל המשימות, עד הניצחון וזה יהיה מורכב, יש לנו עוד מורכבויות רבות קדימה".

20:04 - הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום ביחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית שנלחמת בכל הגזרות בימים אלה ואמר בין היתר: "במערכה הזו אנחנו אומרים אמירה מאוד ברורה לכל האזור - מדינת ישראל רוצה לחיות כאן, יש כאן הרבה מאוד אנשי מילואים, הבאנו אותם מהחיים שלהם כבר שלושה חודשים, מהמשפחה, מהעבודה ומהלימודים. מדינת ישראל רוצה להתפתח קדימה בשגרה, אבל כשיש איומים כאלה וכשקורים דברים כאלה כל המדינה וכל האוכלוסייה בפקודת כבוד למדינה, נרתמים כולם לבוא ובאמת מוכנים לעשות הכל כולל סכנת חיים, והאמירה היא אמירה לכל האזור".

20:00 - בית החולים בילינסון מעדכן כי נכון להערב עדיין מאושפזים שלושה פצועים מהפיגוע ברעננה. פצוע אחד בשנות ה-60 לחייו, במצב קשה ולא יציב, סכנה נשקפת לחייו. מאושפז בטיפול נמרץ כללי מורדם ומונשם. פצוע שני בשנות ה-30 לחייו, במצב קשה, מנותח כעת עם פגיעות אורתופדיות. פצועה נוספת מוגדרת במצב קל מאוד.

19:45 - גלנט על הפיגוע ברעננה: "חיסלנו יותר מ-300 מחבלים ביו״ש מתחילת המלחמה. הלחץ הזה, לצד התמונות שיוצאות מרצועת עזה, יוצרים מוטיבציה גבוהה בשטח לפיגועים. הדרך לנקז את זה - לאפשר עבודה ופרנסה לתושבי יו״ש. אינני אומר שלאירועים כאלה לא יכולים להיות תוצאות, אבל התוצאה של לחץ גובר - תביא להרבה יותר דברים מסוכנים".

19:42 - שר הביטחון גלנט מזהיר במסיבת עיתונאים: "חוסר החלטה מדיני עלול לפגוע בהתקדמות הפעולה הצבאית"

19:36 - גלנט: "גם רה"מ וגם אני נחושים לנצח במלחמה. כל היתר חלקן שמועות וחלקם רכילות".

19:32 - גלנט בהצהרה לתקשורת: "רוצה לפנות מכאן לרה"מ ולשר גנץ - זו עת לאחדות ולפשרות על מנת להשיג את המטרות. ממשלת החרום היא תנאי לניצחון במלחמה. בלעדיה, המרוויח היחידי יהיה החמאס"

19:30 - שר הביטחון גלנט: "רק הלחץ הצבאי יביא להצלחת מטרות המלחמה, אם תיפסק האש ייחרץ גורלם של החטופים לשנים ארוכות"

19:10 - דובר צה"ל: במהלך היום כוחות צה"ל תקפו מספר מרחבים בשטח לבנון לצד שתי חוליות מחבלים. כמו כן, בתוך פחות משעה לאחר שבוצע שיגור נ"ט למרחב מלכיה, כוחות צה"ל תקפו את החולייה שביצעה את השיגור. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים מתת, מרגליות, אדמית, זרעית ומלכיה שבגבול הצפון. כוחות צה״ל תקפו את מקורות הירי.

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה עזה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד