א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אחרי סרטון חמאס

דובר צה"ל: חשש כבד לגורלם של שני חטופים

שעות אחרי שחמאס פרסם סרטון תעמולה נוסף במסגרת הטרור הפסיכולוגי שלו באשר לגורלם של שני חטופים וחטופה, דובר צה"ל מזים את גרסת חמאס כי שני החטופים נהרגו בתקיפות צה"ל, אולם עם זאת אמר כי קיים חשש כבד לחייהם

דובר צה"ל: חשש כבד לגורלם של שני חטופים
פתח מנהרה של חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס פרסם הערב סרטון נוסף במסגרת הטרור הפסיכולוגי באשר לגורלם של שלושת חטופים, נועה ארגמני, יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי. אחרי שבסרטון אתמול השלושה נראו בחיים ומבקשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לסיים את הלחימה ולהוביל לשחרורם, בסרטון הערב נראתה רק נועה ארגמני כשהיא בחיים ומתחננת לשחרורה, כאשר היא מתבקשת להקריא טקסט שהוכתב לה ובה היא אומרת כי השניים האחרים נהרגו בתקיפות צה"ל.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לכך בהצהרתו הערב ואמר: "ביממה האחרונה, חמאס פרסם סרטונים אודות חטופים, תוך שהוא עושה שימוש אכזרי בחטופים חפים מפשע. אבקש לעדכן הערב במידע העומד לרשותנו אודות אותם אירועים, לאחר שעדכנו בהם את המשפחות. איתי, נועה וחטוף נוסף שמשפחתו ביקשה שלא נאמר שמו, נחטפו לעזה בשבעה באוקטובר, באופן נפשע ואלים על ידי ארגון הטרור חמאס".

עוד הוסיף הגרי ואמר: "איתי סבירסקי, בן שלושים ושמונה, הגיע לבית הוריו בקיבוץ בארי כדי לחגוג את חג שמחת תורה. הוריו נרצחו על ידי מחבלי חמאס, והוא נחטף. נועה ארגמני, בת עשרים ושש, נחטפה יחד עם בן זוגה, אבינתן, ממסיבת "נובה". מסיבה שסימלה את הטוב ושמחת החיים לצעירים. תמונתה של נועה, מוקפת מחבלים על גבי אופנוע, זועקת לעזרה, מכה בליבו של כל אדם בארץ ובעולם".

"לצד זאת", אמר דובר צה"ל, "קיבלנו אות חיים מנועה, אני מתייחס לתיאור שעולה מהסרטון על גורלם של איתי והחטוף הנוסף: איתי לא נורה על ידי כוחותינו – זהו שקר של חמאס. הבניין בו הוחזקו לא היה מטרה, והוא לא הותקף על ידי כוחותינו".

לדבריו, "לא ידענו בזמן אמת את מיקומם, אנחנו לא תוקפים במקום בו ידוע לנו שייתכן ויש בו חטופים. בדיעבד אנחנו יודעים שתקפנו מטרות סמוכות לאיתור בו הם הוחזקו. אנחנו מתחקרים את האירוע ואת נסיבותיו, בוחנים את התמונות שחמאס הפיץ, לצד מידע נוסף שעומד לרשותינו. עם זאת, אני מבקש לעדכן כי בימים האחרונים, נפגשו נציגי צה"ל עם משפחותיהם של איתי והחטוף הנוסף, והביעו חשש כבד לגורלם עקב מידע שעמד לרשותינו".

"גם בשעות קשות אלה, אנחנו מצויים בקשר שוטף עם המשפחות, מעדכנים אותן בפרטים שידועים לנו על יקיריהן. נמשיך לעדכן אותן בכל פרט מידע מאומת שבידינו ולאחר מכן, גם את הציבור. חמאס מנסה לנצל את העובדה שהחברה הישראלית מקדשת את חיי אנשיה כדי לזרוע פחד. כן, החברה הישראלית מקדשת את חיי אנשיה, זו העוצמה שלנו – הדאגה שלנו לאזרחים שלנו ובאופן בו אנו נחושים להשיב את החטופות והחטופים. אנחנו פועלים בכלל האמצעים להשיב אותם הביתה ולהימנע מפגיעה בהם. זה המצפן שלנו, זו החובה המוסרית שלנו.

אני קורא לציבור להימנע מהפצת שמועות ומידע לא מאומת, ולהיצמד לדיווחים שיוצאים מהגופים הרשמיים", סיכם הגרי.

הכתב הצבאי של גל"צ דורון קדוש, כתב כי מהדברים של דובר צה"ל אפשר להבין כי החשש לגורלם של איתי והחטוף הנוסף עלה כבר לפני כמה ימים, ללא קשר לפרסומים של חמאס ביממה האחרונה. צה״ל הביע את החשש לחייהם בפני המשפחות על בסיס מידע מודיעיני. הפרסומים של חמאס חיזקו את החשש הזה.

בנוסף ניתן להבין ש⁠צה"ל יודע באיזה מבנה הוחזקו שלושת החטופים נועה, איתי והחטוף הנוסף (גם כן על סמך מידע מודיעיני כמובן) - וכך התאפשר לבצע בדיקה שאימתה שלא הייתה תקיפה של חיל האוויר על אותו מבנה, בניגוד לטענות חמאס.

⁠כמו כן, הפרטים האלה מובילים למסקנה שאם אכן איתי והחטוף הנוסף אינם בין החיים - הם נרצחו ע"י מחבלי חמאס.

מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד