כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מוסקבה הפתיעה

ראש המודיעין האוקראיני: "חשבו שלרוסיה יש צבא חזק וכלכלה חלשה, מסתבר שההפך"

ראש המודיעין של משרד ההגנה של אוקראינה, קירילו בודאנוב, התייחס בראיון לעיתון צרפתי על הלחימה הבלתי נגמרת מול רוסיה. הוא אמר כי הסנקציות צריכות להיות נגד מגזרים כלכליים עיקריים של רוסיה ולמערכת הפיננסית כולה. בודאנוב קרא למערב להמשיך לתמוך צבאית בקייב

ראש המודיעין האוקראיני: "חשבו שלרוסיה יש צבא חזק וכלכלה חלשה, מסתבר שההפך"
קירילו בודאנוב צילום: מנהלת המודיעין של אוקראינה

ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, קירילו בודאנוב, אמר בראיון ל'לה מונד' הצרפתי כי ההתקפות של אוקראינה נגד קרים שסופח לרוסיה אמורות להתגבר, והוסיף כי כלכלת מוסקבה מתגלה כעמידה באופן מפתיע למרות הסנקציות.

"בשנת 2023 התרחשו הפלישות האוקראיניות הראשונות בחצי האי קרים הכבושה באופן זמני", אמר בודאנוב ליומון הצרפתי 'לה מונד' והוסיף: "וזו רק ההתחלה". אוקראינה תקפה שוב ושוב את צי הים השחור של רוסיה, שבסיסה בסבסטופול בחצי האי קרים.

"הרוסים נאלצו להזיז הכל בחיפזון לדרום מזרח", אמר בודאנוב, והוסיף כי מוסקבה מנסה כעת להקים בסיס ימי בחוף הים השחור של אזור גאורגיה.

בודאנוב אמר כי חוסנה של הכלכלה הרוסית הפתיע אותו וכי הסנקציות המערביות הנוכחיות אינן מספיקות כדי לאלץ את הקרמלין לשנות את התנהגותו.

"פרדוקס רוסי מסוים הפתיע אותי. כולם חשבו שלמוסקבה יש צבא חזק וכלכלה חלשה. מסתבר שההפך הוא הנכון", אמר.

"הכלכלה אולי חלשה, אבל המדינה לא גוועה ברעב, רחוק מזה. זה יכול אפילו להימשך די הרבה זמן בקצב הזה", אמר בודאנוב והוסיף כי הסנקציות צריכות לכוון למגזרים הכלכליים העיקריים של רוסיה ולמערכת הפיננסית כולה.

סימני עייפות של המלחמה באוקראינה עשויים להתגבר, אך בודאנוב קרא למערב להמשיך לתמוך צבאית בקייב.

"אלה שחושבים שנמאס להם מאוקראינה, יצטרכו להתעמת עם הרוסים כשיבואו לכבוש את השטחים שלהם", אמר.

בודאנוב, שבוביל את יחידת המודיעין הצבאית של אוקראינה מאז 2020, חזה במדויק שרוסיה תתקוף את אוקראינה ב-24 בפברואר 2022.

הוא התעקש שעכשיו זה לא הזמן המתאים לנהל משא ומתן עם רוסיה. "המשא ומתן מתחיל כאשר לאחד הצדדים או לשני הצדדים יש אינטרס", אמר. "זה לא המקרה".

הוא סיפר על התעמולה הרוסית: "מדי יום אני קורא דיווחים "סודיים" רוסיים ודיווחים שמסתובבים בערוצים שונים. כל אחד מהם מתייחס ל"תקיפות על בסיסי נאט"ו", תוך ציון שהיו "50 פולנים", "30 צרפתים" וכן הלאה. הם יודעים שזה לא נכון, אבל הם מעבירים את המידע הזה. יתרה מכך, שבויי מלחמה רוסים סיפרו לנו שהופתעו כשלא ראו כאן אפילו חייל אחד של נאט"ו. בהבנתם הם באו לנהל נגדם מלחמה ואוקראינה היא רק השלב הראשון".

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד