כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מחסור במיירטים

דיווח: רוסיה משתמשת בטילים צפון קוריאניים בתקיפות באוקראינה

רוסיה שיגרה יותר מ-500 מל"טים וטילים מ-29 בדצמבר עד 2 בינואר בלבד. ה'פייננשל טיימס' דיווח שהתקיפות האחרונות של רוסיה תוכננו בקפידה, והגלים האדירים של מל"טים וטילים שנורו לעבר אוקראינה נועדו להכריע את ההגנה האווירית של המדינה

דיווח: רוסיה משתמשת בטילים צפון קוריאניים בתקיפות באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

העיתון 'פייננשל טיימס' דיווח כי מוסקבה שינתה את הטקטיקה שלה עם התקפות חסרות תקדים שמטרתן לשבור את ההגנה האווירית של אוקראינה. רוסיה משתמשת בטילים צפון קוריאניים, ובודקת אפשרות להשתמש גם בטילים איראניים בהתקפות הללו.

ה'פייננשל טיימס' דיווח על ההסלמה של ההתקפות הרוסיות על אוקראינה מאז תחילת השנה החדשה. תחילת השנה החדשה הייתה קשה מאוד לאוקראינה, והמדינה עייפה ומותשת לאחר שנתיים של מלחמה.

מזג האוויר הקר העז בערי אוקראינה, במיוחד הקור של מינוס 14 מעלות בקייב, הקשו על המלחמה, והתקפות הנגד האוקראיניות לא הצליחו לשחרר חלקים משמעותיים מהשטחים שנכבשו על ידי רוסיה.

התקיפות האוויריות הרוסיות עם מל"טים איראניים התגברו, כולל עם טילים בליסטיים צפון קוריאניים.

ביום שני בשבוע שעבר פתחה רוסיה במתקפה הגדולה השנייה שלה נגד אוקראינה, ושיגרה 59 מל"טים וטילים, וההגנה האווירית של אוקראינה הפילה רק פחות ממחציתם.

"אין לי זמן לספור את כל התקיפות", אמר דובר חיל האוויר האוקראיני, יורי איגנט, ל'פייננשל טיימס'.

הוא הוסיף כי התקפות רוסיות האחרונות עלולות לחסל את טילי היירוט ששימשו את אוקראינה כדי להגן על עצמה. הוא הדגיש: "אנחנו צריכים יותר משאבים".

לדברי גורמים צבאיים ואנליסטים, היקף ומורכבותן של התקיפות האוויריות של רוסיה האחרונות שונים מהתקיפות של החורף שעבר. גורמים רשמיים אוקראיניים אמרו כי רוסיה שיגרה יותר מ-500 מל"טים וטילים מ-29 בדצמבר עד 2 בינואר בלבד.

נראה שהמטרות העיקריות של רוסיה בהתקפות אלו הן תעשיות ביטחוניות אוקראיניות, בחורף האחרון, רוסיה כיוונה טילים לרשת האנרגיה של אוקראינה.

ה'פייננשל טיימס' דיווח שהתקיפות האחרונות של רוסיה תוכננו בקפידה, והגלים האדירים של מל"טים וטילים שנורו לעבר אוקראינה נועדו להכריע את ההגנה האווירית של המדינה.

הבית הלבן הודיע ​​בשבוע שעבר כי בין ה-30 בדצמבר ל-2 בינואר השתמשו רוסיה בטילים בליסטיים קצרי טווח שייצרה צפון קוריאה נגד אוקראינה, ואחד מהם נורה מאתר שיגור ברוסיה עצמה הוא טס למרחק של מאות קילומטרים.

ביום שבת האחרון פתחה רוסיה בתקיפות אוויריות גדולות, ושיגרה 40 מל"טים וטילים, כולל טילים בליסטיים. חיל האוויר האוקראיני הודיע ​​כי ההגנה האווירית של המדינה הפילה שמונה מהטילים והמל"טים הללו.

על פי הדיווח, כדי לשבור את ההגנה האווירית של אוקראינה, רוסיה יורה תחילה מל"טים איטיים, אחר כך טילי שיוט תת-קוליים נמוכים ולבסוף טילים בליסטיים שנעים במהירות פי כמה ממהירות הקול. הם עפים לעבר המטרה שלהם וקשה להפיל אותם.

העיתון הבריטי הוסיף כי הטיל הקטלני ביותר של רוסיה הוא הטיל הבליסטי קינזל, אותו כינה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "נשק על".

הדבר שהכי קשה ליירט הם טילים בליסטיים, שלפי דובר חיל האוויר האוקראיני, רק מערכות פטריוט מתוצרת ארה"ב מסוגלות להפיל טילים מסוג זה.

לאוקראינה יש רק מערכות פטריוט בודדות, וטילי היירוט שמערכות אלו יורות יקרים ויש מחסור בשל ביקוש מוגבר, כולל מישראל.

בעלות בריתה של אוקראינה, בראשות ארצות הברית, גינו את העברת הנשק הצפון קוריאני לרוסיה במהלך השבוע האחרון. גורמים רשמיים ברוסיה כינו את ההצהרות הללו "מידע כוזב" של ארצות הברית.

דובר המועצה לביטחון הלאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר גם כי מוסקבה "מקדמת באופן פעיל" משא ומתן עם טהראן לרכישת טילים בליסטיים ארוכי טווח.

בהנם בן טאבלו, מומחה לאיראן בקרן להגנת הדמוקרטיות, אמר כי לאיראן יש את תוכנית הטילים הבליסטיים הגדולה ביותר במזרח התיכון והיא יכולה לספק לרוסיה "כמה מאות טילים בליסטיים".

לדברי גורמים אוקראינים ומערביים, רוסיה מייצרת יותר ממאה טילים ארוכי טווח וכ-300 רחפני תקיפה בחודש. נתון זה עמד על כ-40 טילים בתחילת הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

עם זאת, כמות זו של ייצור טילים ומל"טים על ידי רוסיה אינה מספיקה כדי לשמור על הקצב הנוכחי של ההתקפות נגד אוקראינה. מסיבה זו, היא מחפשת מל"טים איראניים וטילים צפון קוריאניים כדי לפתור חלק מהמחסור שלה.

"רוסיה יכולה להשתמש בכל דבר כדי לשחוק את אוקראינה", אמר ל'פייננשל טיימס' גוסטב גרסל, קצין צבא אוסטרי לשעבר ועמית בכיר בצוות החשיבה של מועצת אירופה לענייני חוץ.

בזמן שרוסיה מתחמשת, בעלות בריתה של אוקראינה באירופה ובארצות הברית לא הצליחו לאשר יותר מ-100 מיליארד דולר סיוע צבאי לקייב.

בנוסף, האיחוד האירופי לא הצליח לעמוד בהתחייבויות קיימות לקייב, ושלח פחות ממחצית מהתחמושת שהבטיח בשנה שעברה לאוקראינה, כך על פי ה'פייננשל טיימס'. עם זאת, גורמים צבאיים ואנליסטים אמרו שהמצב באוקראינה רחוק מלהיות חסר סיכוי לנצח.

יפן הודיעה כי תקל על הגבלות ייצוא נשק כדי לאפשר משלוח טילי פטריוט מתוצרת יפן לארצות הברית. זה יאפשר לוושינגטון לשלוח יותר טילי פטריוט לאוקראינה.

כמו כן, יש את חבילת הסיוע הצבאי של בריטניה 2.5 מיליארד ליש"ט לאוקראינה, שהוכרזה ביום שישי האחרון הכוללת כספים משמעותיים לרכש וייצור של מל"טים. אוקראינה מתכננת לבנות השנה יותר מ-11,000 מל"טים לטווח בינוני וארוך.

הנשיא זלנסקי הזהיר כי ההגנה האווירית של אוקראינה אינה מודרנית וכי ההיסוס של בעלות הברית "רק יגביר את האומץ והכוח של רוסיה".

רוסיה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד