כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסלמה במזרח התיכון

איראן לקחה אחריות לתקיפות ליד הקונסוליה האמריקאית בעיראק

משמרות המהפכה של איראן הודיעו כי בתגובה על הפיגועים נגד איראן, הם תקפו מתקני ריגול באמצעות טילים בליסטיים בארביל שבעיראק. אף אמריקאי לא היה בין הנפגעים 

איראן לקחה אחריות לתקיפות ליד הקונסוליה האמריקאית בעיראק
נשבעים אמונים לדאעש צילום: רשתות חברתיות ערביות

פיצוצים רבים נשמעו ליד הקונסוליה האמריקנית בעיר ארביל בעיראק, משמרות המהפכה של איראן נטלו אחריות על התקפות טילים לטענתם על "מטה המוסד".

"טילים בליסטיים שימשו להשמדת מרכזי ריגול והתכנסויות של קבוצות טרור אנטי-איראניות באזור, הלילה", נמסר בהצהרה של משמרות המהפכה ביום שני, רשת ABC דיווחה שאיראן פגעה בשמונה מקומות ליד הקונסוליה האמריקאית, לפחות ארבעה הרוגים במקום.

ארביל היא עיר הבירה של חבל כורדיסטן האוטונומי למחצה בעיראק, שלטענת טהראן משמש מקום לקבוצות בדלניות איראניות ומכיל בסיסים השייכים למוסד - דבר שממשלת כורדיסטן מכחישה.

שני מקורות ביטחוניים אמריקנים אומרים לרויטרס ששום מתקן של ארה"ב לא הושפע ונפגע כתוצאה ממתקפת הטילים בארביל, ואין נפגעים אמריקנים כלל. בכורדיסטן מדווחים כי איש העסקים המקורב לשלטון שם, פישרו דזיי, נהרג יחד עם ארבעה מבני משפחתו כתוצאה מהתקיפה האיראנית בארביל.

טהראן גם תקפה אתרים בסוריה ביום שני בלילה, בטענה שהיא מכוונת למחבלי דאעש כנקמה על התקפות הטרור האחרונות באיראן. נראה שהתקיפות הן נקמה של טהראן על שני הפיצוצים מוקדם יותר החודש ליד קברו של הגנרל האיראני קאסם סולימאני בדרום איראן, שבוצעו על ידי דאעש.

‏ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח ממקורותיו כי הטילים הבליסטיים שאיראן שיגרה לעבר סוריה כוונו לאזורי השליטה של "הגוף לשחרור א-שאם" (שלוחת אל-קאעידה בסוריה בעבר), בצפון מערב סוריה במחוז אידליב.

איראן סוריה עיראק ארצות הברית דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד