כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הצבא אחראי למה שקרה"

זועם: הסיבה שבגינה האב השכול לא הקים מצבה

אבי שמריז טוען שצה"ל צריך להקים לבנו אלון מצבה ביום ה-30 מכיוון שביום חטיפתו של אלון הוא הופקר בידי צה"ל ולמרות זאת קיבל הודעה להתייצב למילואים, שירת כחייל בשבי חמאס ונהרג בידי כוחות צה"ל. לדבריו: "זה לא נושא כספי, אלא ערכי"

זועם: הסיבה שבגינה האב השכול לא הקים מצבה
אבי שמריז צילום: מתוך שידורי כאן 11

למרות שחלפו שלושים יום מאז נקבר אלון שמריז ז"ל שנורה בשוגג בידי חיילי צה"ל בעזה, אביו אבי שמריז דורש מצה"ל להקים לו מצבה. "הצבא אחראי למה שקרה לאלון והוא צריך לדאוג לו למצבה, הוא חלל צה"ל שנהרג בידי כוחות צה"ל ושהם ידאגו לשים לו מצבה על הקבר", אמר האב השכול למאיה רכלין ב'כאן 11'.

אביו של אלון התייחס גם לתחקיר אכ"א, אך לטענתו התחקיר לוקה בחסר. "ראש אכ"א טעה והתחקיר שלו שגוי מייסודו. הוא סירב לדבר עם המ"פ של אלון ששלח לו הודעה ב-7 באוקטובר להתייצב למילואים. מבחינתי אלון חוייל ואם צריך נגיע לבתי המשפט, גם אם הרמטכ"ל יסרב", אמר.

עוד הוסיף שמריז כי הוא "לא רוצה לצאת נגד צה"ל, ראש אכ"א והרמטכ"ל, אבל הם דוחקים אותנו לפינה. הצבא הפקיר את אלון ובגלל זה הוא נחטף. אם הצבא לא היה הורג את אלון, היינו מחבקים אותו היום. קודם כל שיכירו בו וידאגו לכסות את הקבר שלו כמו שצריך", סיפר אבי.

אלון ז"ל.

לדבריו של אבי, "זה לא נושא כספי, זה נושא ערכי", מכיוון שההכרה באלון כנפגע פעולות איבה היא אינה ההגדרה הנכונה. "היום מכירים באלון כנפגע פעולות איבה, משמע הוא נפגע בידי כוחות זרים, צה"ל זה לא כוחות זרים, אז הוא לא נפגע פעולות איבה", ציין.

"המקרה של אלון ייחודי, הוא היה בביתו כשחמאס נכנסו, המ"פ שלו גייס את כל הפלוגה בטלפון, הוא גייס בין את אלון, ואלון התייצב אצל החמאס ותפקד כחייל למופת. עשה את כל הפעולות שלימדו אותו בצבא ודאג לשמור את חבריו בחיים", הסביר.

מצבה מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד