ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
התנהלות אבסורדית

"אנחנו עושים כמעט כל טעות אפשרית באסטרטגיה שלנו"

אלוף (מיל') גיורא איילנד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, על הלוחמה בעזה: "היות והחטופים שלנו גוססים ומתים אחד אחד יש גבול עד כמה שאנחנו יכולים לחכות, ועד שזה לא קורה אנחנו עוצרים כל אספקה לעזה"

"אנחנו עושים כמעט כל טעות אפשרית באסטרטגיה שלנו"
ראש השב"כ והרמטכ"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל נכנסה הבוקר (שלישי) ליומה ה־102 והלחימה נמשכת. ליאת רון מרדיו צפון 104.5FM ביקשה לפתוח את השידור בשיחה עם אלוף (מיל') גיורא איילנד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר שהתייחס למצב הביטחוני הרעוע, והמתיחות המתמשכת בצפון.

בתחילה נגע במצב המורכב בעזה, ואמר: "ההנחה הישראלית שאנחנו יכולים על ידי פעולה צבאית לנצח מהר את הצד השני היא מראש לא נכונה. בניגוד למה שאומרים גם אצלנו וגם בארצות הברית - ככה אי אפשר לנהל מלחמה, ואי אפשר לנצח. ב־7 באוקטובר מדינת עזה פתחה במלחמה מתועבת נגד ישראל. תחשבי רגע אחד שמדינת לוקסנבורג הייתה עושה את זה נגד בלגיה. אני מניח ש־90 אחוז מהמדינות היו תומכות בבלגיה ובצדק. אנחנו פועלים הפוך ומספקים למדינה הזו את כל מחסורה, ואז מתלוננים".

בהמשך התייחס לתקשורת מול האמריקנים: "היה לי את הכבוד ואת הניסיון לנהל עם האמריקנים לא רק הרבה מאוד דיאלוגים, אלא גם עימותים. הדבר הכי חשוב אצל האמריקנים הוא שישראל תספק תשובות על היום שאחרי. ישראל הייתה צריכה לומר לאמריקנים מה יהיה ביחס ליום שאחרי. יכולנו להגיד את זה, ולהיות עם אלטרנטיבה, ודווקא לזה אמרנו 'לא ולא ולא'. לעולם הדבר החשוב ביותר לכול המלחמות הוא הנרטיב, ואת הנרטיב קובעים ביום הראשון".

עוד הוסיף: "מה שישראל צריכה לעשות עכשיו זה לומר שהיות והחטופים שלנו גוססים ומתים אחד אחד יש גבול עד כמה שאנחנו יכולים לחכות, ועד שזה לא קורה אנחנו עוצרים כל אספקה לעזה, ומבחינה מוסרית אם לא נעשה את זה לא נסלח לנו שנים קדימה. גמרנו להילחם בצפון הרצועה, הוצאנו כוחות, ומי חוזר לשם? החמאס חוזר לשם. מדינת ישראל מספקת למדינה נגדה היא נלחמת את כל מחסורה".

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד