כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאחורי הקלעים

סעד ומרפא - חזקים בעורף, איתנים בחזית

לאחר מאה ימי מלחמה, הצצה אל מאחורי הקלעים של ארגון 'סעד מרפא' שפועל לטובת עם ישראל בשעתו הקשה. יומן מסע מהול בכאב ותקווה.

סעד ומרפא - חזקים בעורף, איתנים בחזית
סעד ומרפא צילום: סעד ומרפא

כולנו התעוררנו לבוקר קשה וכואב בשבת שמחת תורה. כולנו כאבנו ועדיין כואבים את האבדות הקשות, את הצער והשכול, את היתמות והמאבק על קיומנו. יש כאלה שלקחו את תמהיל הרגשות ובחרו לפעול, למנף את הכאב לעשייה, להשקיע בעורף ובחזית, במקום לשקוע ולבוסס במערבולת המצוקה האינסופית. אחד מהם היה הרב מוטי פריד, יו"ר ארגון סעד ומרפא. רגע אחרי שהכול קרה הוא כבר היה בשטח, נחשף לזוועות, פועל ללא לאות בשטח המדמם, ומבטיח לעצמו להיות שם לכל צורך, יחד עם צוות מתנדבי סעד ומרפא. כי לא עוזבים פצועים בשטח...

כבר באותו יום התאגדה יחידת המתנדבים של סעד ומרפא, פועלת בכל כוחה להגיש סעד, להציע מרפא, לחבוש פצעי גוף ונפש, ולהיות שם עבור משפחות החטופים ועבור החיילים ובני משפחתם שנותרו מאחור.

מהרגע בו נקראו חיילי המילואים ושאר היחידות אל שטחי הכינוס, הם זכו לפינוק בלעדי: ערבי מנגל ייחודיים, מטעם אנשי סעד ומרפא, ערוכים בטוב טעם, בהדר ובפאר, ומוכנים מבשרים משובחים במיוחד. הארוחה לוותה במוזיקה סוחפת, שירה וריקודים סוערים שהוסיפו אנרגיות והעצימו את תחושת האחווה. ככה זה כשחושבים על כל פרט...

יחד עם הצורך שעלה מהשטח, התרחב מערך העשייה. מתנדבי הארגון מצאו את עצמם מתזזים מבית חולים אחד למשנהו, מצרפים אליהם את גדולי הזמר החסידי, כמו ליפא שמלצר ועוד, כשהם מנגנים ושרים, מתרגשים ומעניקים עוצמה, תקווה וכוח למאות לבבות שבורים.

גם בחנוכה האירו מלאכי סעד ומרפא אינספור פינות חשוכות ושלחו אלומות של חיזוק בעזרת חבילות מפנקות לחיילים ולמשפחות, לצד חלוקת סופגניות במחלקות, והדלקת נרות חנוכה בבתי חולים ובסיסים.

''העליתם לנו את המורל הלאומי". העיד קצין מול אנשי הארגון בהתרגשות. "החיילים שלי קיבלו פה כוח להיכנס עם כל העוצמה!" הוא הודה בחום. ''הלב החם שלכם ימשיך לחמם אותנו בכפור". שיתף חייל רחוק מיהדות, ''אתם מוכיחים לנו שבסופו של דבר כולנו אחים".

כחלק מהפעילות הפיק הארגון בימי החנוכה את ימי ההפנינג הקבועים. השנה, בצל המלחמה הוקדשו האירועים עבור ילדי המפונים, שנהנו מאקשן אדיר ומחוויות מתוקות, כולל פופקורן, ימבמבם, מתנפחים, והרבה מוזיקה ואווירה מרוממת. אחד מימי ההפנינג נערך עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מקרב מפוני הדרום והצפון. גם הם, שמתמודדים כפליים, זכו לשעות של חוויה קסומה מלאת חיוכים ואושר.

גם אל משפחות החטופים הגיעו שליחי הארגון, מרפדים את הכאב הצורב, שרים שירי תקווה ותפילה, מעניקים ספר תהילים ומשתדלים להביא סעד ומרפא ללב השבור.

וכעת, גם כאשר המלחמה הפכה לשגרה כואבת, אצל מתנדבי הארגון הנתינה והעשייה הם שגרה קבועה. העשייה לא פוסקת לרגע והחשיבה קדימה רק מתעצמת. גם בימים אלה נערכים ערבי מנגל לחיילים, מתקיימים סיורים מחזקים בבתי החולים ובמלונות בהם שוכנים המפונים ונערכים ימי כיף לילדים שמתמודדים עם טראומות וחרדות, לצד שגרה הזויה, הרחק מהבית המוכר והאהוב.

בסעד ומרפא כל יום בלוח השנה הוא הזדמנות לעשייה, וט"ו בשבט ההולך ומתקרב על אחת כמה וכמה. הנהלת הארגון פועלת לפנק ולהעניק מכל הלב, והמתנדבים כבר עמלים על הפקת ערכות ייעודיות, במטרה להמשיך להיות שם עבור כל אחד שזקוק לכך.

"לא ננוח ולא נשקוט", מציין הרב פריד. "נישאר בחזית ובעורף לכל אורך המסע ולא נעזוב את הזירה עד שאחרון החטופים ישוב לביתו, ואחרון החיילים יחזור. ליבנו עם כלל ישראל ואנו ערניים לכל צורך שעולה מן השטח. רק יחד, באכפתיות, באהבה, באחדות- ננצח!"

מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד