ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
יחסים מורכבים

חוששות מהרס נוסף: מדינות ערב אינן מוכנות לבנות מחדש את עזה

מדינות ערב אינן רוצות לשקם את עזה. החשש שבעוד כמה שנים עזה שוב תיהרס. השכנים הערבים והמוסלמים של ישראל מוכנים לשלב את ישראל באזור, אך הם מחויבים באותה מידה למדינה פלסטינית  

חוששות מהרס נוסף: מדינות ערב אינן מוכנות לבנות מחדש את עזה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

מדינות ערב אינן מעוניינות להיות מעורבות בבנייה מחדש של עזה אם עזה תתוקף שוב בעוד כמה שנים, כך אמר מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, והוסיף כי יש לטפל בשאלת המדינה הפלסטינית.

"אתה חייב לפתור את השאלה הפלסטינית", אמר בלינקן ל-CNBC בראיון בדאבוס. "מדינות ערב אומרות את זה: הן אומרות, תראה, אנחנו לא מתכוונות להיכנס לעסק, למשל, של בנייה מחדש של עזה רק כדי שהיא תשוטח שוב בעוד שנה או חמש שנים ואז נתבקש לבנות אותה מחדש שוב".

בלינקן אמר שיש "משוואה חדשה" במזרח התיכון שבה השכנים הערבים והמוסלמים של ישראל מוכנים לשלב את ישראל באזור, אך הם מחויבים באותה מידה למדינה פלסטינית.

לדבריו, גם מדינות ערב וגם וושינגטון מאמינות שעד שהנושא הזה לא יטופל, לא לישראל ולא לאזור יהיה שלום, יציבות וביטחון. "צריך לפתור את השאלה הפלסטינית", אמר בלינקן.

"אנחנו נמצאים כרגע במקום שבו מדינות ערב, כולל מדינות כמו ערב הסעודית, מוכנות לעשות דברים ביחסים שלהן עם ישראל שהם מעולם לא היו מוכנים לעשות קודם לכן. זה פותח עתיד אחר לגמרי, עתיד הרבה יותר בטוח".

"מבחינת הביטחון של ישראל עצמה, החלק הערבי של המשוואה והשלום הפלסטיני - זו הדרך לביטחון אמיתי בר קיימא", אמר בלינקן.

חמאס סעודיה מלחמת חרבות ברזל אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד