י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
גנץ דרש מנתניהו

ההחלטות הדרמטיות שטרם התקבלו בקבינט

השר גנץ דרש מנתניהו את קידומן של שורת החלטות שלדבריו קריטיות להמשך ניהול המלחמה. ברקע המתיחות בין שרי המחנה הממלכתי לנתניהו, ההחלטות טרם התקבלו

ההחלטות הדרמטיות שטרם התקבלו בקבינט
גנץ ונתניהו סביב שולחן הממשלה צילום: דוברות הכנסת

השר בני גנץ העביר רשימת דרישות לראש הממשלה בנימין נתניהו. הרשימה שהעביר כוללת שבע נקודות שהגדיר כקריטיות להמשך המלחמה, כך דווח ב'חדשות 12'. גנץ דרש להעלות אותן לדיון בקבינט.

בין היתר כוללת הרשימה את שאלת רפיח וציר פילדלפי, ומה יקרה בהם. עוד מעלה גנץ את השאלה האם יש צורך להגדיר את מטרות המלחמה מחדש, בעיקר בעניין החטופים.

בנוסף מעלה גנץ את סוגיית החזרת תושבי העוטף לבתיהם, ודורש דיון בדרישת ראשי הרשויות. בצפון המצב דומה כאשר ראש הממשלה נתניהו טרם קיים דיון עם ראשי הרשויות שתושביהן מפונים.

סוגייה נוספת שגנץ דורש להביא לשולחן היא שאלת היום שאחרי, ובכללה חלוקת הסיוע ההומניטרי וניהול החיים האזרחיים. גנץ מקבש אף לקבוע דד ליין או להחליט האם נדרש כזה למאמצים המדיניים למנוע הסלמה בצפון.

דברים אלו מגיעים אחרי שאתמול הזהיר שר הביטחון גלנט: "חוסר החלטה מדיני עלול לפגוע בהתקדמות הפעולה הצבאית". גנץ ואיזנקוט הצטרפו לקו זה ולדבריו של הרמטכ"ל - ודורשים מקבינט המלחמה לדון בנושאים הקריטיים.

בנימין נתניהו יואב גלנט בני גנץ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד