א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בלתי נתפס

אביה של התצפיתנית שנרצחה: "המחדל היה יכול להימנע אם היו מקשיבים להן"

אמש פורסם תחקיר בו סופר על ההתרעות של התצפיתניות אודות חוסר ההקשבה לחששותיהן שהביא את האסון הגדול ואבי אשל, אביה של רוני מחזק את הדברים: "התחקיר לא מפתיע אותי בכלל"

אביה של התצפיתנית שנרצחה: "המחדל היה יכול להימנע אם היו מקשיבים להן"
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

אבי אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל הי"ד ששירתה במוצב בסמוך לנחל עוז, ורק לאחר למעלה משבוע התבשרה משפחתה שגופתה זוהתה התראיין לYnet יום לאחר פרסום תחקיר הBBC בו תוארו ההתרעות שהתצפיתניות מעוטף עזה ששוב ושוב סיפרו על שינויים שהן רואות בשטח ודורשים התייחסות מיוחדת והנפת דגלים אדומים, אך לא הקשיבו להן.

אבי אמר כי "איש לא הקשיב לבנות שהתריעו. התחקיר לא מפתיע אותי בכלל. הן הזהירו והתריעו כל העת, גם הבת שלי רוני. המחדל הגדול היה יכול להימנע אם מישהו היה מקשיב להן. לפני כשבועיים עברנו טלטלה נוספת. כוח שפעל בעזה מצא באחד הבתים את רישיון הנהיגה ואת תעודת הזהות של רוני, והחזירו לנו את הפריטים הללו. זה היה נורא לקבל את זה בחזרה, לא הפסקנו להתחבק ולבכות".

עוד אמר אשל כי "אם רק היו מקשיבים לתצפיתניות שעשו עבודה קשה ומורכבת והתריעו. הן ראו סיורים ותנועות, ואיש מהמפקדים שלהן לא לקח את הדברים שאמרו ברצינות. אני ערכתי תחקיר מקיף עם בנות ששוחחתי איתן. רוני ז"ל אמרה ש'הכול מורכב'.

הצבא הגיע אלינו והציג לנו עיקרי ממצאים, שאת רובם הגדול כבר ידעתי. היינו בסיור משפחות לפני כחודש במוצב בנחל עוז, אז אני לא מופתע מכלום. המחדל הגדול היה עם אורות מהבהבים של תצפיות שהתריעו והזהירו ואיש לא הקשיב להן במשך תקופה ארוכה, זה מחדל נוראי".

חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד