י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מודל גירוי תגובה

תרגיל ההטעיה וההמתנה ל'ראש הנחש': כך חוסל אבו שלאל

הכוחות המתינו כל הלילה ב'מודל גירוי תגובה' שמשך את המחבלים החוצה ממקום מחבואם | כאשר התקבלה האינדיקציה שאבו שלאל יצא אף הוא - כלי טיס תקף אותו

תרגיל ההטעיה וההמתנה ל'ראש הנחש': כך חוסל אבו שלאל
כוחות צה"ל פועלים בקסבה בשכם צילום: דובר צה"ל

הלילה (רביעי) צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש תשתית הטרור במחנה בלאטה שבשכם, אבו שלאל, שתכנן יחד עם חברי חולייתו לבצע פיגוע גדול בטווח הזמן המיידי. ב-Ynet דווח על תרגיל ההטעיה שצה"ל ביצע לאורך הלילה במטרה להביא ללכידתו של המחבל, שהיה אחראי על מספר פיגועים שבוצעו בשנה האחרונה, ביניהם, פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים באפריל האחרון בו נפצעו שני חרדים.

לפי הדווח במהלך הלילה הלוחמים פעלו במודל של "גירוי תגובה" ולפיו הם מעמידים פנים שהגיעו לצורך פעילות שגרתית שמטרתה מעצר מחבלים חשודים וחישוף צירים לגביהם יש חשש שהם ממולכדים. ככל שנמשכה הפעילות יותר ויותר מחבלים יוצאים ממקום מחבואם. אך עדיין, הכוחות המתינו ל"ראש הנחש" שייצא בעצמו ממקום. עם יציאתו של עבדאללה אבו שלאל, כלי טיס כוון למקום וחיסל אותו יחד עם החולייה.

אבו שלאל היה מנהיג "גדודי אל-אקצה" במחנה הפליטים בלאטה שבעיר. הוא היה מבוקש לפחות מאז 2021 והצליח להימלט מכמה ניסיונות חיסול, לרבות פיצוץ ביתו. ברכב שבו חוסל נמצאו מאג, m16, שני אקדחים, מחסניות ועוד. יחד איתו חוסלו 4 מחבלים נוספים.

 

מלחמת חרבות ברזל שכם חיסול תרגיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד