כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שוב מתנער מאחריות

לשכת נתניהו מגיבה לביקורת על ההפקרות במשלוח התרופות

בלשכת ראש הממשלה מגיבים לביקורת על כך שמשלוח התרופות לעזה ייכנס ללא פיקוח וטוענים כי האחריות על סידורי הבדיקה נקבעים ע"י גורמי הביטחון. "ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות לחטופים ולא עסק כלל בסידורי הבדיקה" | השר בני גנץ: האחריות, על הדרג המדיני"

לשכת נתניהו מגיבה לביקורת על ההפקרות במשלוח התרופות
נתניהו בהערכת מצב ביטחונית צילום: קובי גדעון /לע"מ

בלשכת ראש הממשלה התייחסו בצהריים (רביעי) לעובדה שמשלוח התרופות שייכנס היום לעזה יעבור ללא בידוק של צה"ל וטענו כי ראה"מ רק הנחה להעביר תרופות וסידורי הבדיקה נקבעים על ידי גורמי הביטחון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה הנחה להעביר תרופות לחטופים, אך לא עסק כלל בסידורי הבדיקה של הכנסתם, שנקבעים ע"י צה"ל וגורמי הביטחון".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב ואמר כי "הכנסת התרופות לחטופינו היא מהלך משמעותי וחשוב שפעלנו רבות להשגתו. האחריות להחלטה כמו גם על מימושה היא על הדרג המדיני - ורק עלינו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "אדוני ראש הממשלה, די להיגררות אחרי גנץ ודי ולהתחכמויות: אולי סידורי הבדיקה הטכניים הם באחריות צה"ל וגורמי הביטחון, אבל האחריות לכך שצה"ל וגורמי הביטחון יבדקו כי המשאיות שאמורות לשאת בהן תרופות לחטופים אינן נושאות גם תחמושת וציוד לחמאס - היא באחריותך ובאחריות הקבינט המצומצם.

אם המשאיות טרם הוכנסו, פשוט תנחה את צה"ל וגורמי הביטחון לא לאפשר את הכנסתן ללא בדיקה. זה בהחלט באחריותך ובסמכותך. תרופות לחטופים - בהחלט. חמצן לחמאס להמשך הלחימה - טירוף".

מוקדם יותר היום פרסם בכרי חמאס, מוסא אבו מרזוק, את ההסכם לעברת תרופות לרצועת עזה. לטענתו הצלב האדום ביקש לספק תרופות לחטופים שנמצאים בידי חמאס, והיו 140 סוגים של תרופות כאלו.

מרזוק טוען כי חמאס הציבו מספר תנאים: א. בתמורה לכל חבילת תרופות לחטופים יסופקו אלף חבילות למחבלים ולתושבי עזה. ב. התרופות יסופקו על ידי מדינה שחמאס סומך עליה. ג. הצלב האדום יחלק את התרופות בארבעה בתי חולים המכסים ברצועת עזה, וזה כולל גם את התרופות לחטופים.

ד. הכנסה מוגברת של סיוע ומזון לרצועה. ה. דרישה למנוע מצה"ל לבדוק את משלוחי התרופות שיוכנסו לרצועה.

לדברי אבו מרזוק, צרפת ביקשה לספק את התרופות, אך חמאס סירב מכיוון שהוא לא סומך על ממשלת צרפת. הוא ציין כי חמאס ביקש מקטאר לספק את התרופות בגלל שהוא סומך עליה, וקטאר הסכימה ברצון. הוא הוסיף כי חמאס הוא זה שקבע את הכמויות, המתווך, מנגנון החלוקה ואספקת התרופות לצפון הרצו

בנימין נתניהו צה"ל חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד