כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במליאת הכנסת

אושר בטרומית: הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה. חה"כ מלול: "זו הצע"ח חברתית שתסייע לנפגעי פעולות האיבה"

אושר בטרומית: הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה
הכנסת למען החטופים צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - הגבלת שכר טרחה עבור טיפול בתביעה לנפגעי איבה), התשפ"ד-2023 של ח"כ ארז מלול, ח"כ יונתן מישרקי, ח"כ יואב סגלוביץ' וקבוצת חברי כנסת. בהצעה תמכו 19 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת העבודה והרווחה.

ח"כ ארז מלול אמר לאחר אישור החוק: "זו הצע"ח חברתית שתסייע לנפגעי פעולות האיבה. אני מודה לשר הרווחה יעקב מרגי על שהאיר את עיני בנושא זה וסייע בהעברת הצעה"ח בעקבות פניות שהגיעו אליו ממשפחות הנרצחים במהלך סיורים שקיים במלונות המפונים".

בהצע"ח, מוצע לקבוע כי מבוטח התובע את המוסד לביטוח הלאומי לקבלת תגמול נכה לפי חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, ישלם שכר טרחת ייצוג מרבי, בהתאם לשיעורים הקבועים כיום בסימן ב1' לפרק י"ד לחוק הביטוח הלאומי, שעניינו הגבלת תשלום בעד טיפול בתביעה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בחוק הביטוח הלאומי ובחוקים נוספים חלק מתובעי גמלאות שונות מוגנים מלהעביר חלק ניכר מגמלותיהם לצדדים שלישיים שטיפלו בתביעתם על-ידי הגבלת הסכום המותר לתשלום עבור טיפול בתביעה. במסגרת התיקונים האמורים שערך המחוקק לאורך השנים הושמטו מההגנה נפגעי פעולות האיבה ודומה כי שכר הטרחה שניתן לגבות מהם עבור טיפול בתביעה לא מוגבל.

על רקע הצפי כי בשבועות הקרובים מאות ואף אלפי נפגעי פעולות איבה מאירועי השביעי באוקטובר והאירועים שהתרחשו לאחריו יגישו למוסד לביטוח לאומי תביעות להכרה בנכותם, ועל רקע הצפי כי רבים מהם ישתמשו בשירותים של צדדים שלישיים לצורך כך, יש להגן על הגמלאות להן הם זכאים ולהבטיח כי עיקר הגמלה תגיע לידי מי שזכאי לה".

הכנסת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד