ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ישראל מובילה

חשש למשבר מים בעקבות המלחמה? הנחיות חדשות

חשש למשבר מים בעקבות המלחמה? פורסם תקן בין-לאומי חדש בהובלת מכון התקנים הישראלי. הנחיות למתן שירותי מים חלופיים למתקנים חיוניים בעת משבר

חשש למשבר מים בעקבות המלחמה? הנחיות חדשות
מכלית ניידת לחלוקת מים בעת משבר צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר פורסם תקן חדש בהובלת מכון התקנים הישראלי בגוף התקינה הבין-לאומי של ISO. התקן ISO 25595 רלוונטי מאוד בימים אלו של משבר ביטחוני ומלחמה. התקן מתייחס גם למשברי מים הנגרמים עקב זיהום מערכת המים מסיבות שונות או הפסקת פעילות תשתית המים מסיבות טכניות.

התקן החדש הוא מסמך המספק הנחיות למתן שירותי מים חלופיים במהלך משבר כאשר ישנה פגיעה בתשתיות מים וביכולת של הרשויות לספק מי שתיה בדגש על נושא של אספקת מים למתקנים חיוניים. מתקני מים חיוניים הנזכרים בתקן כוללים: בתי חולים, בתי אבות, בתי ספר, בתי כלא, מפעלים צבאיים, מפעלים תעשייתיים, חקלאיים או מסחריים חיוניים, מתקנים לגידול בעלי חיים.

התקן החדש מספק מידע לתפעול שוטף, תכנון פתרונות, ונותן דוגמאות ליישום בשטח בעת משבר.

התקן החדש מתייחס לנושאים הבאים:

עקרונות, שיטות ותרחישים למתן מענה חלופי של שירות מים שנפגע

תכנון, הערכת סיכונים, לוגיסטיקה, תכנון וגיוס משאבים

דרכים לקביעת כמויות המים שיש להקצות למתקנים חיוניים

פתרונות ויישום תפעולי של שירותי המים החלופים

תקן זה הוא חלק ממספר תקנים בנושא ביטחון מים שמפתחת הוועדה הבין לאומית בהובלת ישראל ואשר משתתפים בה מדינות כמו: יפן, סין, קנדה, אוסטרליה, צרפת, מרקו, גרמניה, ספרד, ארה"ב, אנגליה ועוד. בוועדה משתתפים אנשי מקצוע מישראל מרשות המים ומתעשיית המים הישראלית.

ד"ר גלעד גולוב, מנכ"ל מכון התקנים: "השפעתם של הנציגים הישראלים על תוכנו של התקן מורגשת היטב, הידע שישראל צברה בביטחון מים כמדינה החווה משברים בטחונים, הובילו למציאת פתרונות התורמים לקהילה הבין לאומית בידע מקצועי, ובאמצעותם מכון התקנים והאינטרסים של התעשייה הישראלית נשמרים".

תקנים נוספים שפורסמו בוועדה זו העוסקת בביטחון מים הם: ניהול משברים של תשתיות מים, הנחיות למתן שירותי מי שתייה חלופיים בעת משבר, ניהול משברים היבטים טכניים, שירותי מים ושפכים ליישובים זמניים ולעקורים (מחנות פליטים).

יש לציין שגם בוועדות אחרות בתחום המים ישנן הצלחות, והצירוף של כל ההצלחות האלה מעמיד את ישראל בחזית התקינה הבין לאומית בנושא המים.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד