כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הרשימה המלאה

תקנות לילדי גור: המחשב זה כמו כלב נושך ונחש ארסי

לזכרו של החייל דוד שוורץ הי"ד שנפל בעזה הקדישו בחצר חסידות גור חוברת בשם 'הגיבורים' לילדי החסידות שבה שורת הוראות ותקנות כיצד נזהרים ממסכי מחשב, מכשירים מוגנים ונגנים | 'בחדרי חרדים' מביא את שורת התקנות המלאה כפי שנקבעו על ידי הרבנים בחסידות הגדולה בישראל

תקנות לילדי גור: המחשב זה כמו כלב נושך ונחש ארסי
ילדי חסידות גור צילום: שוקי לרר

לקראת שבת 'טהרנו' שתתקיים בשבת הקרובה בחצר חסידות גור שבה מעוררים על הסכנות שבפגעי הטכנולוגיה בימי השובבי"ם יצא לאור חוברת לילדי החסידות בשם 'הגיבורים' - החוברת הופיעה לעילוי נשמת החייל דוד שוורץ הי"ד שנפל בקרב ברצועת עזה. 

בחוברת שורת תקנות לילדים והסברים מלווים בציורים כיצד ילדי חסידות גור - החסידות הגדולה בישראל מתנזרים מטכנולוגיה על פי הוראת רבני החסידות. 'בחדרי חרדים' מביא את התקנות שיצאו לאור בחסידות. 

בהקדמה מסבירים לילדים כי לא מדובר במידת חסידות או הנהגה טובה אלא זה חיוב על פי ההלכה כי היצר הרע מנסה להפיל אותנו בכל מיני דרכים ובהם כלי הטכנולוגיה המתקדמת. 

בשורת התקנות מובא כי הטכנולוגיה היא כמו כלב נושך ונחש ארסי מהם צריך להתרחק, ולהתנזר מכל נגיעה במסך בחנויות או במרפאות, כולל מחשבים בחנויות של פיתוח תמונות, עמדות להתרמה בבתי כנסת, או עמדת להטענת שיעורים. 

גם שמדובר במכשיר 'דלתא' (חברת הסינון של גור) לא מסתכלים ולא מצטלמים וגם אם מדובר במכשיר 'וויז' של הרכב, גם אם מישהו מתיישב באוטובוס עם מכשיר ליד הילד מיד לעבור מקום. 

בהמשך נכתב כי לא להביא לחיידר שום דפים מעבודות שנעשו במחשב, לא כרטיסי ברכה ולא שום ידיעות שהגיעו ממחשב.

בנוסף נכתב כי תלמיד בחסידות גור לא יוצא עם מכשיר פלאפון מחוץ לבית, אסור לתלמיד להחזיק נגן פרטי, ובאם מדובר בנגן משפחתי כשר אסור לשמוע באוזניות מותר לשמוע רק ברמקול בבית. 

היכנסו לקריאת שמע ישראל - הנוסח המלא, לקריאה בצורה נוחה

גור האדמו"ר מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד