י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מנסים לדחות הבחירות

דיווח: ההצעה שהונחה בפני לפיד וליברמן תמורת הצטרפות לממשלה

פוליטיקה תוך כדי מלחמה. נתניהו ממשיך לנסות להאריך את חיי ממשלתו ולהסיר מעל סדר היום את הביקורות נגדו, בד בבד הוא נערך ליציאת גנץ מהממשלה ופנה בהצעות ללפיד וליברמן שייאותו תמורתן להצטרף לממשלתו | בליכוד מכחישים; יש עתיד הניחה אי אמון בממשלה 

דיווח: ההצעה שהונחה בפני לפיד וליברמן תמורת הצטרפות לממשלה
לפיד וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לנסות לשמר את ממשלתו וברקע הלחצים מצד יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד להוביל לבחירות מוקדמות תוך כדי המלחמה, הועברה לו מצד בכיר בליכוד הצעה: "הצטרפו לממשלה לשנה תמורת תיקים בכירים, כולל של עוצמה יהודית". כך מדווח הערב.

לפי דיווח של דפנה ליאל ב'חדשות 12', לפני שבועיים התקיימה פגישה בין בכיר בליכוד לבכיר ב'יש עתיד' שבה הועברה הצעה להקמת ממשלה משותפת לשנה אך לא נמסר מה יקרה בתום התקופה. ל'יש עתיד' הוצע להיכנס לממשלה תמורת תיקים בכירים ובפגישה הובהר שגם התיקים של 'עוצמה יהודית' כולל המשרד לביטחון לאומי על השולחן. עם זאת הובהר שבן גביר יישאר בממשלה ויימצא לו תיק אחר.

לפיד סירב להצעה, לדבריו נתניהו לא כשיר ואין לו אמון במילה שיוצאת לו מהפה.  בנוסף היא מדווחת כי לפחות חמש הצעות הועברו גם ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן בשבועות האחרונים. באחרונה הציעו לליברמן חברות בקבינט המלחמה תמורת ותפקיד בכיר הישארות בממשלה. ליברמן מוכן להצטרף לקבינט המלחמה אך רק לתקופת המלחמה.

המשמעות היא שבליכוד כבר נערכים לפרישת גנץ ואיזנקוט ומתחילים לחפש נוסחאות להאריך את חיי הממשלה.

מתנועת 'הליכוד' נמסר: "הפרסומים על הצעות שונות ומשונות ללפיד ולליברמן הם שקריים וחסרי שחר לחלוטין, בניסיון לפורר את ממשלת האחדות בזמן מלחמה".

בינתיים באותה שעה מפרסם מפלגת 'יש עתיד' הודעה לתקשורת שבה נכתב: "יש עתיד הניחה הצעת אי אמון בממשלה בנושא תקציב המדינה. הממשלה הזו לא יכולה להמשיך להתקיים. היא כישלון שעולה בחיי אדם ובעתיד המדינה. בשעה שחברי הקבינט עסוקים במריבות ובפוליטיקה במקום בניהול המלחמה, אישרה הממשלה תקציב חסר בושה. תקציב המעדיף משרדים מיותרים וכספים קואליציוניים על חשבון סיוע למפונים, למילואימניקים ולחיזוק תחושת הביטחון".

יאיר לפיד אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בני גנץ מלחמת חרבות ברזל בחירות לכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד