ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כל העדכונים

דובר צה"ל: "אין לנו תמונה מלאה על מצב החטופים" | אזעקות בעוטף עזה אחרי חצות ליל

הרמטכ"ל ביקר בתרגיל מילואים בצפון והתריע כי הסבירות למלחמה מול חיזבאללה גבוהה מבעבר | צה"ל תקף בלבנון חוליית שיגור שמנתה מס' מחבלים ששיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה | דובר צה"ל: "אין לנו תמונה מלאה על מצב החטופים; 3 אוגדות פועלות בעזה" | כל העדכונים

דובר צה"ל: "אין לנו תמונה מלאה על מצב החטופים" | אזעקות בעוטף עזה אחרי חצות ליל
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ביקר היום (רביעי) בתרגיל כוחות מילואים בצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד האימונים וההכשרות, אלוף דוד זיני ומפקדים נוספים. התרגיל הינו חלק מסדרת אימונים המתקיימת בימים אלה בצפון בהובלת המרכז לאימוני יבשה.

הלוי אמר ללוחמים בשטח: "אימונים תמיד היו דבר מאוד חשוב, אני חושב שהרבה יותר חשוב עכשיו, אנחנו עושים עושים פרק של הגברת מוכנות ללחימה בלבנון, יש לנו הרבה מאוד לקחים מהלחימה בעזה, רבים מהם רלוונטים מאוד ללחימה בלבנון, ויש כאלה שחייבים לעבור התאמה. אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - זה להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון. אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי".

הוא הוסיף ואמר, "אני לא יודע מתי המלחמה בצפון, אני יודע להגיד לכם שהסבירות לזה שהיא קורית בחודשים הקרובים היא הרבה יותר גבוהה ממה שהיה בעבר, אני יודע להגיד לכם שאני חושב שאנחנו מתחילים אותה עם הרבה יותר יתרונות, ניצחון, ביטחון עצמי אצלנו, ביטחון יורד אצלם, הרבה מאוד ניסיון, יכולות, הפתעות לייצר, התקדמויות שנעשו, מה שנשאר להתאמן ברצינות, רוח חזקה של האנשים, וכשנצטרך אנחנו נלך קדימה בכל הכוח".

כל העדכונים:

00:19 - אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה: יתד, שלומית, יבול, חולית.

23:55 - מאז השעה 18:44 אז נשמעה אזעקה במירון, נשמר השקט בצפון. בדרום נשמר השקט מאז אתמול (שלישי) בשעה 09:43, אז נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה ובנתיבות.

23:44 - רשת NBC מדווחת כי ראש הממשלה נתניהו דחה את כל הבקשות של שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן מלבד אחת: שישראל לא תפתח במלחמה כוללת עם חיזבאללה בלבנון.

23:32 - חברת בתי הזיקוק 'בזן' מתייחסת לדיווחים על מתקפת האקרים שפגעה ברשת התקשורת של החברה: "אנו ערים לפרסומים. מדובר בניסיון נוסף של גורמים עוינים למטרות תודעה והשפעה בישראל ותו לא. לא נצפתה כל פגיעה תפעולית או עסקית, ואין לייחס חשיבות לפרסומים מסוג זה מעבר לכך".

23:09 - דובר המורדים החות'ים יחיא סריע: "תקפנו ספינה אמריקנית במפרץ עדן, באמצעות כמה טילים. הפעולות נגד ספינות ישראליות או כאלו ששטות לכיוון ישראל - לא ייפסקו עד שתיפסק 'התוקפנות' ברצועה.  כל תוקפנות חדשה לא תעבור ללא תגובה",

22:57 - בתוך פחות מיממה: איראן מוציאה משטחה מתקפות טילים על שלוש מדינות - עיראק, סוריה והלילה פקיסטן.

22:43 - קטאר הודיעה כי התרופות עבור החטופים נכנסו לעזה.

22:16 - מנהיג הדמוקרטים בסנאט האמריקני, צ'אק שומר אומר: "אנו שוקלים להציב לישראל תנאים בתמורה לסיוע שהיא מקבלת מארה"ב".

22:02 - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ון קירבי מודה בהצהרה היומית בבית הלבן: "השיחה האחרונה של הנשיא ביידן עם ראש הממשלה נתניהו הייתה לפני יותר מ-20 ימים".

21:54 - גיא ורון מדווח ב-N12 כי חיזבאללה הפיץ ביממה האחרונה אלפי הודעות לתושבים מהגליל עם איומיים כלליים. בשעות האחרונות הוא הגיע גם למספרי הטלפון של ראשי הרשויות. לראש מועצת מטולה דוד אזולאי נכתב: "תתרחק ממטולה ולא, תתחבא כמו עכבר. נגיע אליך איפה שאתה נמצא".

21:43 - דובר צה"ל אמר הערב בהצהרתו כי "ביממה האחרונה היו קרבות קשים בחאן יונס ולצערנו היו גם נפגעים. כוחותינו חיסלו 30 מחבלים רק ביממה הזו בחאן יונס. הפעילות בחאן יונס לוקחת זמן. המלחמה במנהרות והשמדתן היא מאתגרת. אנחנו לומדים כל יום ומפיקים לקחים במלחמה הזו מתחת לאדמה".

21:26 - דובר צה"ל הגרי: "אין לנו תמונה מלאה על מצב החטופים, פועלים לתנאים מיטביים להשבתם".

21:21 - דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי: "הרחבנו את ההתקפה לאזורים נוספים בח'אן יונס. מתחת לאדמת ח'אן יונס מתבצעות פעולות לאיתור והשמדת מנהרות. מדובר בשיטות לחימה חדשות, שלא היו מוכרות קודם". על הוצאת אוגדה 36 מהרצועה: "עניין מבצעי לצורך רענון, אימון והפקת לקחים".

21:17 - שר החוץ העיראקי יוצא במתקפה חסרת תקדים על איראן בעקבות שיגורי הטילים לעבר אירביל שבכורדיסטן העיראקית, שלשום. בראיון לרשת CNN, אמר השר, פואד חוסיין: "טהרן אינה מעונינת או יכולה לתקוף את ישראל , אז היא תרה אחר קרבנות סביבה ולפיכך הם תקפו באירביל". השר גם הכחיש קיומם של מתקנים השייכים למוסד הפועלים באירביל.

21:12 - העברת התרופות לעזה: בידוק המשאיות בכרם שלום הסתיים, והן הגיעו למעבר רפיח.

21:08 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי במסיבת עיתונאים: "בעזה פועלות כעת 3 אוגדות - אחת בצפון הרצועה, שניה מחזיקה במסדרון שמפריד בין צפון עזה לדרומה, ואוגדה שלישית פועלת בדרום הרצועה".

20:55 - מחלקת הסחר הימי הבריטית מדווחת: כלי שיט הותקף על ידי כטב"מ לפני זמן קצר, 60 מיילים ימיים דרום-מזרחית לחופי עדן, תימן. שריפה פרצה על סיפון כלי השיט, וכובתה על ידי אנשי הצוות.

20:52 - חברת Wizz Air מודיעה באופן רשמי על חזרתה לישראל החל מה-1.3.2024 החברה תטוס ל-6 יעדים ותפעיל לכל יעד 3 טיסות שבועיות. בין היעדים: לונדון, רומא, קרקוב, בודפשט, בוקרשט וסופיה.

20:50 - הכנסת התרופות לרצועה: חמש המשאיות עדיין נבדקות במעבר כרם שלום וטרם הועברו לצד המצרי לקראת כניסתן לעזה. כך דווח ב'כאן'.

20:48 - ערוץ RT הרוסי מדווח כי מטוס פרטי השייך למשרד החירום הרוסי נחת היום עם 30 טונות של סיוע הומניטרי המיועד לתושבי עזה בנמל התעופה המצרי אל-עריש. הסיוע ההומניטרי, הכולל מזון, ביגוד, שמיכות וציוד היגיינה אישי, נאסף ברפובליקה הרוסית בשקורטוסטן, ויועבר לנציגי אגודת הסהר האדום המצרית, אשר יעבירו את הציוד לרצועת עזה.

20:43 - שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב: "סוגיית שחרור החטופים היא אחת המרכזיות במגעינו עם נציגי הזרוע הפוליטית של חמאס ועם הנהגות חלק ממדינות המזרח התיכון". הדברים נאמרו בפגישתו עם בני משפחתו של החטוף אלכס לובנוב.

20:39 - דיווח בערוץ פרו-איראני: משמרות המהפכה הן אלה שתקפו שתי "ספינות ישראליות" ב-4 בינואר.

20:30 - דיווח: ראש הממשלה נתניהו עיכב עסקת מתווה חדש לעסקת חטופים. >> לדיווח המלא

20:20 - כלי טיס של חיל האוויר בשיתוף מרכז האש של אוגדת עזה חיסל מחבלים שניסו לירות פצצות מרגמה לעבר כוחותינו בדיר אל בלח. המחבלים שהו במרחב ממנו בוצע ירי רקטי במהלך השבוע האחרון. ברפיח, מטוס קרב של חיל האוויר תקף עמדת שיגור ממנה זוהה ירי שכוון לשטח מדינת ישראל היום בשעות הבוקר.

20:00 - המשאיות שנושאות תרופות סיימו את הבידוק הביטחוני בכרם שלום, וכעת עושות את דרכן למצרים - ומשם יכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

19:55 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון: "הסבירות למלחמה עם חיזבאללה גבוהה מבעבר".

19:48 - מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2588 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה בפינוי אווירי ובפינוי רכוב 17 נפגעים, מתוכם 2 פצועים במצב קשה ו-3 במצב בינוני. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 33 פצועים, 11 מהם במצב קשה.

19:44 - במהלך היום זוהו מספר שיגורים מלבנון לעבר ישראל. אחת מחוליות השיגור שמנתה מספר מחבלים ושיגרה רקטות לעבר ראש הנקרה, זוהתה מיד לאחר השיגור על ידי כלי טיס שעקב אחריה ותקף אותה.

בהמשך, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר משגרים פעילים ותשתיות טרור בדרום לבנון. בין המשגרים שהושמדו נמנה המשגר שממנו בוצע הירי למרחב הר דב מוקדם יותר היום, וכן משגר שהושמד טרם ביצוע ירי במרחב אלחיאם שבלבנון. זאת בנוסף לתקיפות ארטילריה של צה"ל במרחבים נוספים בדרום לבנון.

19:06 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים.

19:00 - השר בני גנץ: "המטרה הראשונה היא השבת החטופים ויש לה קדימות בציר הזמן. המאמצים לא פוסקים, כולל יוזמות ישראליות אקטיביות כל העת מול גורמים רבים. המטרה העליונה וארוכת הטווח היא שינוי המציאות בדרום. לא זזנו ולא נזוז משתי המטרות". >> לכתבה וההצהרה המלאה

18:42 - התרעת כלי טיס עוין בגליל העליון - כולל ביישוב מירון.

18:10 - משמרות המהפכה באיראן הודיעו כי אחד מאנשיהם חוסל במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן במדינה.

18:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם.

מצורפים שמות החללים:

סמ"ר אוריה איימלק גוש, בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. בקרב נפצעו לוחם וקצין לוחם בסיירת גבעתי באורח קשה.

רס"ר (מיל') אנואר סרחאן, בן 26, מחורפיש, לוחם בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון, נפל בתאונת דרכים מבצעית במרכז הארץ. בתאונה נפצע לוחם במילואים בגדוד 910, חטיבה מרחבית עציון, באורח קשה.

 

עדכונים שוטפים מלחמת חרבות ברזל צפון חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד