כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החשש מנפילה

גם ב-2024: האוקראינים מתחננים לחימוש ומקבלים הבטחות

 ראש הוועדה הצבאית בנאט"ו אמר כי המדינות החברות נאט"ו "חיו בעידן שבו הכל יכול לקרות בכל עת, עידן שבו אנחנו צריכים לצפות לבלתי צפוי"

גם ב-2024: האוקראינים מתחננים לחימוש ומקבלים הבטחות
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

לאחר שהסיוע הצבאי והפיננסי המובטח בסכום של כ-137 מיליארד דולר לאוקראינה לא הועבר בשל מחלוקות פוליטיות ועימותים בין הצדדים בארה"ב ובאיחוד האירופאי, מספר מדינות אירופיות בודדות החלו להבטיח התחייבויות - בשווי מיליארדים - כדי להבטיח שצבא אוקראינה יישאר ביכולתו להתמודד עם רוסיה גם השנה.

"אנחנו צריכים טרנספורמציה לוחמתית יותר של קו החשיבה בנאט"ו", אמר ראש הוועדה הצבאית בנאט"ו, האדמירל ההולנדי רוב באואר, כשפתח היום (רביעי) פסגה בת יומיים של שרי ההגנה בבריסל.

לדבריו, המדינות החברות בנאט"ו חיות כיום "בעידן שבו הכל יכול לקרות בכל עת, עידן שבו אנחנו צריכים לצפות לבלתי צפוי, עידן שבו אנחנו צריכים להתמקד באפקטיביות כדי להיות אפקטיביים לחלוטין", אמר, "חשיבה זו באה לידי ביטוי גם בנציבות האירופית". את הדברים אמר ברקע החשש שאופף את הבירות האירופאיות מפני נפילה אפשרית של הכוחות האוקראינים אל מול הצבא הרוסי.

במרץ האחרון הבטיח האיחוד האירופי מיליון פגזי ארטילריה לאוקראינה בתוך שנה. עד נובמבר, הם סיפקו פחות משליש מזה, אבל פקידים אישרו שהם ימלאו את התחייבותם עד תחילת השנה, והנציבות האירופית אישרה שכושר הייצור של האיחוד האירופי יגיע למיליון פגזים בשנה בתחילת השנה, בהתאמה לייצור בארה"ב.

 

הונגריה האיחוד האירופי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד