כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מזרח תיכון בוער

ארה"ב שוב תקפה יעדי חות'ים בתימן; פקיסטן תקפה את איראן

ארה"ב שוב תקפה את המורדים החות'ים לאחר פגיעת מל"ט על ספינה בבעלות ארה"ב שלדברי האמריקאים גרמה נזק אך ללא נפגעים. במקביל, פקיסטן תקפה הלילה קבוצה מיליטנטית באיראן כנקמה על התקיפות נגדה מצד איראן. לפחות שלוש נשים וארבעה ילדים נהרגו בהתקפה

ארה"ב שוב תקפה יעדי חות'ים בתימן; פקיסטן תקפה את איראן
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

פיקוד מרכז ארה"ב הודיע כי ביצע תקיפות על החות'ים בתימן, ומסר כי כוחות אמריקאים פגעו ב-14 טילים שהוכנו על ידי המורדים הנתמכים על ידי איראן.

"הטילים הללו על מסילות השיגור היוו איום מיידי על ספינות סוחר וספינות חיל הים האמריקני באזור ויכלו להיות משוגרים בכל עת, מה שגרם לכוחות ארה"ב לממש את זכותם וחובתם להגן על עצמם", נכתב בהצהרה של פיקוד מרכז. "התקיפות הללו, יחד עם פעולות אחרות שנקטנו, יחלישו את היכולות של החות'ים להמשיך בהתקפות הפזיזות שלהם על ספנות בינלאומית ומסחרית".

ההצהרה מוקיעה באופן ניכר את החות'ים כ"טרוריסטים בגיבוי איראני", לאחר שממשל ביידן החזיר את המורדים לרשימת ארגוני הטרור והחזיר חלקית את הסנקציות. הצהרות של פיקוד מרכז על החות'ים התייחסו אליהם כאל "חמושים בגיבוי איראני".

המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן נשבעו להמשיך לתקוף את הספינות בים האדום זמן קצר לאחר שאמרו שארצות הברית ובריטניה ביצעו סבב חדש של תקיפות בתימן.

"נמשיך לכוון לעבר ספינות ישראליות הפונות לנמלים של פלסטין הכבושה, לא משנה איך תנסה התוקפנות האמריקאית-בריטית למנוע מאיתנו לעשות זאת", אמר גורם צבאי החות'י לטלוויזיה של המורדים אל-מסירה.

צבא פקיסטן ביצע תקיפות לילה באיראן, כך אמר פקיד מודיעין לסוכנות הידיעות הצרפתית, לאחר שטהראן תקפה בתוך פקיסטן ארגון מיליטנטי, לטענת פקיסטן שני ילדים.

"אני רק יכול לאשר שביצענו תקיפות נגד קבוצות מיליטנטיות אנטי פקיסטניות בתוך איראן", אומר מקור מודיעיני בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית, והוסיף כי הצהרת ממשלה תבוא בהמשך הבוקר.

לפחות שלוש נשים וארבעה ילדים נהרגו בהתקפת טילים של פקיסטן באזור הגבול הדרום מזרחי של איראן, כך מדווחים כלי תקשורת במדינה.

"פקיסטן תקפה כפר גבול איראני עם טילים", דיווחה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית, "שלוש נשים וארבעה ילדים נהרגו, כולם אזרחים לא איראניים".

פקיסטן מאשרת שביצעה תקיפות נגד מטרות באיראן, לאחר שטהראן פתחה במתקפות על שטח פקיסטני מוקדם יותר השבוע.

"הבוקר ביצעה פקיסטן סדרה של תקיפות צבאיות מדויקות במיוחד נגד מקומות בהם פועלים פעילי טרור במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן באיראן", נכתב בהודעת משרד החוץ, לטענת פקיסטן "מספר מחבלים נהרגו".

"הפעולה של הבוקר נעשתה לאור מודיעין אמין של פעילויות טרור בקנה מידה גדול" נאמר.

 

 

ארצות הברית איראן פקיסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד