כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המטוסים היו מוכנים

זאת הסיבה שנדחתה עסקת התרופות

לפי בכיר ישראלי, המטוסים בדוחא עליהם הועמסו התרופות לחטופים כבר היו מוכנים - אך סינוואר שמע על הכוונה להכניס את התרופות ודרש להקפיא את המהלך בשל רצונו לקבל בתמורה ימי הפוגה במלחמה

זאת הסיבה שנדחתה עסקת התרופות
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

פרטים נוספים מסאגת עסקת התרופות והדחייה במספר ימים נחשפים. ב"גלי צה"ל" דווח הבוקר כי הסיבה לעיכוב בביצוע העסקה היא שמנהיג החמאס ברצועה יחיא סינוואר גילה מהודעת לשכת ראש הממשלה על הדבר - ודרש לפתוח מחדש את המשא ומתן.

לפי הדיווח, סינוואר דרש ימי הפוגה תמורת הכנסת התרופות. המטוסים עליהם הועמסו התרופות כבר היו מוכנים בדוחא, אך המהלך נדחה במספר ימים.

גורם בכיר אמר כי "מערכת הביטחון לא ידעה על פרטי העסקה, ונשאלת השאלה האם חתמנו הסכם שלום עם קטאר? כי סחורות מכל מקום אחר אנחנו מחויבים לבדוק".

הבוקר דיבר שגריר צרפת בישראל פרדריק ז'ורנס על עסקת התרופות, זאת אחרי שאתמול התרופות נכנסו לעזה ויובאו בקרוב לחטופים. השגריר סיפר: "זאת יוזמה של משפחות החטופים שפנו אלינו כבר בסוף אוקטובר כדי לבקש מאיתנו לסייע למצוא פתרון להעברת תרופות לחטופים".

השגריר הוסיף על המגעים בטרם העסקה: "אספנו נתונים על התרופות שהחטופים צריכים, ושלחנו לקטאר את הפרטים. ב-13 בינואר המטוס עם התרופות נחת בקטאר. בכל אותה תקופה קטאר תיווכה מול הישראלים וחמאס וגם הייתה בשיח עם הצלב האדום למצוא דרך שהתרופות יגיעו לחטופים".

בתוך כך, ב"גלי צה"ל" דווח אף כי במהלך הדיונים על עקרונות ישראל למשא ומתן בעניין עסקת חטופים עלתה אפשרות לפיה מצרים או סעודיה יציגו מתווה חדשה בשמה של ישראל ולפי העקרונות שיקבעו.

תרופות חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד