י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אבל בחסידות

המשפיע ששימש כ'ספרא דדיינא' הלך לעולמו

אבל בחצר דושינסקיא ובעדה החרדית עם הסתלקותו של הגאון החסיד רבי נחום ווייס זצ"ל ממשפיעי חסידות דושינסקיא ששימש ספרא דדיינא בבד"ץ 'העדה'. אחיינו של הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל. הלוויתו תתקיים בצהריים בירושלים

המשפיע ששימש כ'ספרא דדיינא' הלך לעולמו
הגה"ח ר' נחום ווייס זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בדושינסקיא ובעדה החרדית מבכים מרה את פטירתו של הגאון החסיד רבי נחום ווייס זצ"ל מחשובי ופארי חסידות דושינסקיא, ומשפיע בחסידות, זקן חסידי דושינסקיא בבית שמש, והספרא דדינא של העדה החרדית והוא בן 78 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בבבתי אונגרין בירושלים ביום ז' אלול תש"ה לאביו הרה"ח ר' דוד יונה ווייס זצ"ל  אחיו הגדול של גאב"ד 'העדה החרדית' זצ"לף בילדותו התחנך בת"ת המפורסם שומרי החומות שבבתי אונגרין ובבחרותו למד בישיבת בית יוסף צבי דושינסקיא המעטירה שם התחבב והתקרב למורו ורבו המובהק האדמו"ר מהרי"ם דושינסקיא זצ"ל גאב"ד 'העדה החרדית'.

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו בתו של הרה"ח ר' יחזקאל מנדל ז"ל מחשובי ופארי חסידי בעלזא כשרבו המהרי"ם מדושינסקיא היה השדכן, חמיו ר' יחזקאל פגש את המהרי"ם ברחוב ושאל אותו אם יש לו בישיבה בחור חסידי בן עלייה ומבקש, והמהרי"ם מיד אמר לו שיקח את ר' נוחם ווייס.

שימש במשך עשרות שנים כסד"ד (ספרא דדינא) של העדה החרדית, וגם לאחר מינויו של ר' יצחק שלמה בלויא לשמש כסד"ד, עוד היה לו קביעות לשמש כסד"ד בכל יום חמישי במושב בית דין, ועד ממש לאחרונה עוד היה מגיע ללשכת העדה החרדית שם היה עושה עבודתו בנאמנות. 

היה ת"ח מופלג וחיבר את הספרים 'דברי נחום' על התורה, וכן חיבור מפורסם 'דברי שלמה' שהוא ביאור מקיף על שיר השירים ספר שהתפרסם והתקבל בכל בית חסידי, כן היה משפיע ונואם בחסד עליון בחסידות דושינסקיא והיה דולה ומשקה לצעירי הצאן בישיבה ובת"ת ומגדולי מעתיקי השמועה בחסידות

גם האדמו"ר מדושינסקיא העריכו מאוד וכיבדו לשאת את דבריו במעמדים מיוחדים, בכל ימי מחלתו היה האדמו"ר דורש בשלומו, ואף הגיע בחודש האחרון לבקרו כמה פעמים בביה"ח. ר' נוחם התבטל כחסיד בפני האדמו"ר ואף בתקופה האחרונה עוד הטריח את עצמו לבוא להסתופף בצלו של האדמו"ר.

התגורר במשך למעלה מ-70 שנה בבתי אונגרין, רק בשנים האחרונות עבר להתגורר ליד בניו בבית שמש, שם שימש כמשפיע ודמות רוחני בבית הכנסת המרכזי של חסידות דושינסקיא ברמה ב'. ר' נחום הוא אחיין של הגאב"ד הגרי"ט ווייס זצ"ל, ואחיהם של הבכירים ב'העדה החרדית'. 

בשנתיים האחרונות חלה במחלה ל"ע והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים.

הותיר אחריו משפחה של בנים ונכדים יראים ושלימים, וביניהם גם משפיעים ועסקנים חשובים בחסידות דושינסקיא, ביניהם בנו העסקן ר' שמעון ווייס מעסקני העדה החרדית בבי"ש, ויו"ר ומייסד ארגון 'חבר' בבי"ש, בין חתניו: הגאון המקובל רבי אלעזר גולדשטיין, הנגיד ר' יעקב אבלס מויליאמסבורג ארה"ב מגדולי עסקני ונגידי דושינסקיא בארה"ב ועוד בנים וחתנים עסקנים ואנשי שם. 

אחיו הם: הרה"ח ר' שמעון ווייס יו"ר הנהלת העדה החרדית, יו"ר וועד השחיטה ומעסקני חסידות דושינסקיא, הגאון רבי קלמן ווייס מו"צ העדה החרדית, ורבה של חסידות ויז'ניץ בבית שמש, ואיש החסד הרה"ח ר' שלמה וווייס מגדולי גבאי הצדקה ואנשי חסד המיתלוגיים בירושלים. 

הלוויתו תתקיים היום (חמישי) בשעה 11:45 מביתו ברחוב ר' יהושע 14 בבית שמש, ובשעה 15:00 מביהמ"ד הגדול של מרכז חסידות דושינסקיא ברחוב שמואל הנביא 52 בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

חסידות דושינסקיא העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד