י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המילאומנקים החרדים שוחררו

לייבל'ה עם מהדורה לקראת סיום המלחמה

והשבוע במהדורת לייבל'ה: היומונים שפרסמו מודעה לחסידות בעלזא, מי הקטין ומי מרח? | היכן סועד ראש ישיבת חברון בארה"ב? | הנאום ההיסטורי בכיכר החטופים | וגם: פינת השמחות השבועית

לייבל'ה עם מהדורה לקראת סיום המלחמה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עבר את השלב השלישי של המלחמה והוא מרגיש שאוטוטו המלחמה מסתיימת. לייבל'ה שמע על החרדים שגויסו למילואים קיבלו כבר שחרור הביתה וחזרו לעבודה הרגילה לאחר שעשו קופה נאה במלחמה מהצבא. לדברי כמה מהחרדים "אין כמו משכורת מהצבא, אבל עבדנו הקשה וכעת המלחמה נגמרה וחוזרים להפוגה עד הצפון". 

לייבל'ה שמע שמלאך החסד של המלחמה שי גראוכר נכנס לחאן יונס עם לוחמי צה"ל ובשיא הכניסה זוהו שלושה מחבלים רצים לכיוונו של גראוכר ומבקשים 'אייפונים' - לאחר המפגש שי הסביר להם שזה רק לחיילים והם נורו למוות במקום.

לייבל'ה כבר מזמן התרגל ללמוד את העיתונים החרדים ולא רק לקרוא, ופתח ביום שישי שעבר את העיתונים 'המודיע' ו'המבשר', וראה מה ההבדל במודעת יום הצלה שעשו אגודת ישראל לחסידות בעלזא. בעוד בעיתון המבשר זה מרוח על פני עמוד שלם, בעיתון 'המודיע' זה נכנס בקטן בסוף עמוד. מעניין מאוד.

במוצאי השבת האחרונה, בעוד במקומות רבים נוהגים לשבת ולספר סיפורי צדיקים, בעיר במרכז הארץ התכנסו קהילה מסוימת למלווה מלכה ומגבית לטובת בית הכנסת. בעוד ראש העיר אמר בנאומו שהקצאה למקום היא בזכותו. אחד מראשי המוסדות ולשעבר בכיר בעירייה אמר בנאומו, שזה רק בעקבות פעילותו. לייבל'ה בכאלה מקרים יוצא מבולבל.

מחזה מוזר תפס את עינו של לייבל'ה השבוע בכנסת, יו"ר ועדת העבודה והרווחה הבלתי נלאה ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה נשא דברי חיזוק לרגל המצב בחדר סיעת הציונות הדתית. לייבל'ה התרגש מהאחדות בכלל ישראל.

לאחר ששר השיכון פצח בשירה השבוע, לייבל'ה ראה גם דף היומי, שר החינוך חיים ביטון הרכיב את משקפיו יחד עם שר הגימטראיות והתקשורת שלמה קרעי והשניים שקעו יחד עם מוטי בבצ'יק בלימוד מעמיק של מסכת בבא קמא. 

אין ספק כי האירוע המרכזי היה בתחילת השבוע בשמחת בר המצווה לבנו של השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי. לייבל'ה הגיע לאולם 'שירת ירושלים' החדש בגבעת שאול שם ראה נהירה המונית לצד סדרנים שכיוונו את התנועה והרכבים. לאירוע הגיעו בכירי המדינה ושרי הממשלה הרבים לצד גדולי ישראל מכל החוגים והעדות. כמובן שהיו"ר אריה דרעי נמצא ב'קבינט' ולא יכול להגיע לשמחות של שריו. 

את שר החוץ הטרי ישראל כץ ראה לייבל'ה מנצל את בר המצווה בכדי להסתודד עם השר מאיר פרוש. לייבל'ה תוהה האם השר החסידי כבר ביקש את עזרתו של השר הליכודי לקראת אומן ראש השנה תשפ"ה..

את סגן ראש העיר ביתר המוערך יהודה עוביידי שעשה מהפכה אמיתית בכל הקשור לקהילות ומוסדות בני התורה הספרדים בעיר אחרי שנים רבות, ראה לייבל'ה בבר מצווה לבן השר שאחראי גם על העיר ביתר.

בתמונה אחת ראה לייבל'ה תימני, ליטאי וספרדי. מהצד הספרדי נראה השר מלכיאלי בעצמו, מהצד התימני העיתונאי הבכיר איתי גדסי ומהצד הליטאי היועץ האסטרטגי אליהו ארנד.

בין הנכבדים שנצפו בבר המצוה נראו דמויות לודאיות בולטות ובראשן רה"ע יאיר רביבו ויו"ר תנועת ש"ס בני סיתאלכיל שעשה את הבלתי יאומן והביא לאחדות בין כל הקהילות בעיר. לדברי שניהם: "השר מלכיאלי הוא דמות לחיקוי בעשייה הציבורית ובאהבה שלו לכל המגזרים".

בין כלל החוגים ראה לייבל'ה גם בשמחה את רבה של צפת רבי שמואל אליהו שבירך בחמימות את האסטרטג דוד פישל. 

בליל הילולת ה'בבא סאלי' ראה לייבל'ה את מפקדי פיקוד העורף נראו עם הנהלת משרד הדתות בציון, השר לשירותי דת ואבי החתן מיכאל מלכיאלי, מנכ"ל המשרד יהודה אבידן, סמנכ"ל משרד הדתות, פרויקטור ההילולא צורי פורת, ומנהל האגף יעקב כהן.

מי שהעתירו בתפילה בציון בנתיבות היה יו"ר וועדת הבריאות בכנסת ח"כ יוני משריקי ומנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים צוריאל קריספל שנשא את הנשק.

גם דובר שר הפנים נתי עטר השתתף בהילולא ונראה מתקבל בחביבות לברכה ע"י בנו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא.

בדרך חזור לייבל'ה לן בירושלים והשכים קום לרכבת ביצחק נבון שם ראה את הפרסומאי הוותיק יגאל רווח בתפילת שחרית מרגשת בקרון הרכבת. 

לאחר נאומו של איש התקשורת הבכיר ישראל כהן בכיכר החטופים בתל אביב, לרגל 100 ימים למלחמה, נאום שייזכר בדפי ימי ההיסטוריה על חשיבות מצוות 'פדיון שבויים', ראה לייבל'ה סלפי של הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל יחד עם כהן. השניים שיבחו את הנציג החרדי שפועל למען אחדות עם ישראל.

לייבל'ה ראה בלונדון את הרב מרדכי בריסק ראש הקהל של חסידות בעלזא, במפגש עם הרבי מביאלא לונדון ואחיו הרבי מביאלא פשיסחא ישרי לב. לייבל'ה תהה בביאלא לפשר ה'לחיים' שם הסבירו כי לכבוד הרב בריסק הוציא האדמו"ר 'לחיים'.

בארה"ב, באחת המסעדות הטובות, ראה לייבל'ה את ראש ישיבת חברון הגר"י חברוני סועד יחד עם נאמן ביתו הרב שלמה קלרנשטיין. 

את ח"כ ארז מלול מש"ס ראה לייבל'ה במליאת הכנסת מפרגן ליועצו המשפטי עו"ד רועי אברהם על מקצועיותו ויעילותו לקידומה של הצעת החוק.

לייבל'ה מיהר השבוע למרכז העולמי בית ויז'ניץ כדי להשלים את התחייבותו בתרומת 4000 שקל כבקשת האדמו"ר. על יד דוכן ההתרמה הבחין לייבל'ה בשומר הדוכן מיכלה ויינר תופס תנומה לאחר שעות עבודה קשה בהתרמת אנשים. ללייבל'ה נודע שהרב ויינר כבר מגייס את האנשים על הבוקר בהגיעם למקווה שם הוא משכנע אותם לתרום.

לייבל'ה השתתף השבוע בשמחת בית טאהש בקנדה, לפני כן ביקר במונטריאול הקפואה, שם הבחין במשב"ק בית ויז'ניץ הרב בן ציון שטנגר בשיחת רעים עם העסקן סנדר לבין ממרכז חסידי ויז'ניץ. לייבל'ה הטה אוזן קשבת לשיחה והתוכן היה כמובן על המגבית האדירה שרבו האדמו"ר מגייס בימים אלו בהצלחה גדולה, אז מי אמר שאין שלום ואחווה בויז'ניץ?

בהמשך הבחין לייבל'ה בשטנגר בשיחה ערה עם עסקני בית ויז'ניץ בקנדה, שלמה זלמן רוזנברג ושמעון הרצל בפתח אחד מאולמות השמחה.

לייבל'ה הגיע גם לוועידת 'בני היכלא' של חסידות סקווירא שם ראה במוצאי שבת את הנגיד הנכבד ר' נחום זלמן רוקח מלייקווד מתברך מהרבי בחמימות לאחר שהעניק את תרומתו הגדולה לבית המדרש. 

מי שהפיק את האירוע הוא מוטי רבינוביץ מ'טיפ הפקות' שהפך לחברת הפקות לא רק בישראל אלא גם בארה"ב ואירופה. 

ומי שניצח על כל המקהלה הגדולה בשרשרת האירועים בקרקוב הוא ר' משה מרדכי מונה רוזנבלום שהגיע מישראל, לצד ר' הערשי וינברגר מנהל מקהלת 'שירה' שהתברכו מהרבי מסקווירא במוצאי שבת. 

החתונה המדוברת של השבוע שייכת לחתן איציק רוזנפלד נכדו של הרבי מפינסק קרלין שהתחתן בשעה טובה ולבקשתו ביקש חתונה עם חברים ולא עם מאות חסידים על גבי פארנצ'עס. הסבא הרבי שהגיע לשמחה באשדוד, הלך להפסקה בין החופה לריקודים, בבית העסקן הרב אהרן פרידמן באשדוד. לייבל'ה עם תיעוד מתוך הסלון. 

בהמשך ראה לייבל'ה את הבעל מנגן שלומי ורצברגר שר ומקפיץ את החברים בעת ריקוד הרבי עם נכדו. 

את האדמו"ר מספינקא שהגיע לארה"ב ראה לייבל'ה בבית הבנש"ק הרב יוחנן טווערסקי בבורו פארק כשהוא שותה 'לחיים' עם האדמו"ר כפי מנהג הספרדים. 

עופר חדד בחדשות 12 הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו. הבן נקרא ישי ישראל ועופר הסביר כי "ישי היה נכדם של רות ובועז, נצר למעשה החסד האיקוני של רות המואביה לנעמי, ואבי דוד שייסד את המלכות שאיחדה את יהודה וישראל הודינו לקב"ה על הזכות להביא חיים לעם ישראל בימים מורכבים והתפללנו ברגעים האלה לשובם של החטופים ולשלומם של חיילינו". 

ומי שעוד חגג השבוע ברית, אך לנכדו, הוא שר השמחה עמי מימון, בן ראשון לבנו בכורו דודו מימון. לייבל'ה הגיע לשמחה יחד עם החברים הטובים שבאו לחגוג עם עמי.

את איש החסד יוסי פילמר מ'שניידר' ראה לייבל'ה השבוע עולה על מדים ומוסר את נפשו להגנה על המדינה. 

איש הסלולר הכשר, בעל החסד הגדול ר' עמרם הלפרין הופתע השבוע ביום הולדתו ה-27, ברגע של מבוכה על ידי שותפיו העסקיים שמרחו לו כנהוג עוגה על פניו. הלפרין שכנראה קלט מיהר לשטוף את פניו במהירות.

 

עמוק בתוך עונת ההילולות לייבל'ה זכה להשתתף בשמחת החתונה בחצרות משפחת אבוחצירא, שם ראה את הרכז הארצי של מוסדות כנסת ישראל והרוח החיה של עולם הקירוב הגר"ח ברונר בשיחה מעמיקה עם הבנש"ק הצדיק רבי ישראל דוד אבוחצירא. לייבל'ה ניסה להתקרב לשיחה אבל תור הממתינים לברכת הצדיק מנע זאת. לייבל'ה רק יכול לשער שהרב אבוחצירא עודד את הרב ברונר להמשיך בכל עוז במהפכה הגדולה.

לייבל'ה הזדמן השבוע לאירוע יפה ויוקרתי ובו ניצב מגש פירות יוקרתי מבית 'פרוט סטייל'. לייבל'ה נזכר שט"ו בשבט מתקרב והזמין אף הוא מגשי פירות ייחודים וכמובן ממליץ לכם בחום לנסות להזמין וכמובן להנות.

במרכז הרפואי 'הדסה' נצפה השבוע יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן בפגישה עם ד"ר גל גולדשטיין מנהל מחלקת המטואונקולוגית ילדים על מנת לקדם שיתופי פעולה לטובת הילדים החולים. לייבל'ה מברך. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לר' חיים יצחק עשרי הגבאי והרב של בית הכנסת המרכזי במגדלי בסר בבני ברק בקומה ה- 34 לרגל שמחת הולדת הבת. לייבל'ה הגיע לחגיגה הגדולה שנמשכה בחמישי משעות הבוקר ועד שעות הערב בקידוש מסביב לשעון. 

ברכת מזל טוב לרב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ לרגל הולדת הנכדה בת לחתנו הרב שחטר רב קהילה בשכונת רמות בירושלים.

ברכת מזל טוב ללייבל פזניצבסקי משב"ק האדמו"ר מגור לרגל שמחת חתונת בנו. הרבי מגור הגיע להשתתף בשמחה הגדולה. 

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יעקב ביבלה מנכ"ל רשת ספרי אור החיים לרגל שמחת האירוסין לבתו.

ברכת מזל טוב לאיש החסד ר' ישראל פלנר מראשי 'קופת העיר' בני ברק לרגל שמחת בר המצווה לבנו.

ברכת מזל טוב לאמן, הגרפיקאי מוישי הלר מגרפו100 לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי שניאור אלפנביין מאתר חב"ד אינפו לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאליהו שושן, מנהל לשכת סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול, לרגל הולדת הבן בשעה טובה. 

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד