י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עדכונים שוטפים

נתניהו: "מי אמר שלא תוקפים את איראן?"

כיפת ברזל הופעלה ומטרה חשודה יורטה בשמי העיר הדרומית | בערוץ הטלוויזיה "אל-חדת" הסעודי דווח כי כטב"ם יורט | חמש רקטות נורו לכיוון מרחב מנרה ברכס רמים | צה"ל תקף תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה | מניין ההרוגים בעזה עולה ל-24,448 | עדכונים שוטפים

נתניהו: "מי אמר שלא תוקפים את איראן?"
כיפת ברזל בפעולה צילום: צילום מסך לפי סעיף 27א'

בשעות הצהריים המוקדמות נשמעו 2 פיצוצים בעיר אילת, לאחר שאזעקה הופעלה בעיר בתום למעלה חודש וחצי בהם השקט נשמר בעיר הדרומית. תושבים דיווחו כי יורטה מטרה חשודה בשמי העיר. ממד"א נמסר כי "לא התקבלו דיווחים על נפילות או נפגעים. בהמשך לאזעקות בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" דווח כי יורט כטב"ם ששוגר לעיר.

מוקדם יותר, לפחות חמש רקטות נורו לכיוון מרחב מנרה ברכס רמים. אין נפגעים בגוף ולא נגרם נזק. בתגובה, צה"ל תקף תשתיות טרור ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחב אל עדייסא שבדרום לבנון. דובר צה"ל מסר כי "בנוסף צה"ל תקף מוקדם יותר היום במרחבים כפר כילא ומרג' עיון שבדרום לבנון. כמו כן, זוהו מוקדם יותר היום שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב ערב אל עראמשה שנפלו בשטחים פתוחים".

דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי על כך שאיראן וסוריה סיכמו כי טהראן תפסיק להעביר משלוחי נשק באמצעות נמלי התעופה בדמשק ובחלב, כדי להימנע מתקיפות ישראליות. עוד דווח כי כחלק מהסיכום, על הצבא הסורי להפסיק להציב מכשולים בפני המיליציות הפרו-איראניות בדרום המדינה

הבוקר, יממה לאחר המתקפה האיראנית נגד יעד אופוזיציה איראנית בפקיסטאן, המדינה המותקפת השיבה במתקפה של יעדים בתוך איראן. בין היעדים נמצא מעוז של המחתרת הבלוצ'ית.

דיווחים שוטפים:

20:08 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ועמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים עיתרון ואל עדייסא שבדרום לבנון.

בנוסף, כוחות צה״ל תקפו במהלך היום מספר עמדות שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מבנה ממנו בוצע ירי נ״ט לעבר מרחב מנרה אתמול (רביעי). כמו כן, זוהו במהלך היום מספר שיגורים לעבר המרחבים שתולה, מלכיה, מנרה והר דב. צה"ל תקף את מקורות הירי.

19:52 - בצל המלחמה - הרמטכ"ל הרצי הלוי יארח בשבוע הבא פסגת רמטכ״לים בינלאומית. רמטכ"לי בריטניה, צרפת, גרמניה ואיטליה יגיעו לארץ.
מפקד סנטקום הוזמן - אך עדיין לא ברור אם יגיע. בין מטרות המפגש - מפגן כוח מערבי, והגברת הלגיטימציה לפעולות הישראליות בעזה. כך דווח בגל"צ.

19:31 - צה"ל הודה בהודעה רשמית לרשת NBC על כך שהצבא מבצע פעולות לחיפוש גופות חטופים בבתי קברות ברצועת עזה. התגובה של הצבא הגיעה בעקבות פנייה של הרשת, בנוגע לטענות של אזרחים פלסטינים על הרס שגרמה פעילות צה"ל בבית קברות בדרום חאן יונס. >> לדיווח המלא

19:23 - ראה"מ נתניהו על יציאה לבחירות: "אתם רוצים בעיצומה של מלחמה ללכת לבחירות? בחירות זה חוסר אחריות, מי שמייחל לכך זה חמאס ואיראן ולא ניתן להם את זה". >> להצהרה המלאה

19:18 - נתניהו: "מי אמר שאנחנו לא תוקפים את איראן? אנחנו תוקפים".

19:15 - נתניהו על אופן העברת התרופות: "מידרתי את שר הביטחון? 4 ימים לפני העברת התרופות שלח ראש המוסד מתווה מפורט לעסקה ללשכת שר הביטחון ולאל"מ ניצן אלון שמייצג את צה"ל".

19:12 - ראש הממשלה במסיבת העיתונאים: "מי שמדבר על היום שאחרי נתניהו, מדבר על הקמת מדינה פלסטינית. היום זה לא היום אחרי נתניהו, זה היום אחרי רוב אזרחי ישראל".

19:08 - נתניהו: "הפסקת המלחמה בטרם השגת המטרות ישדר מסר של חולשה ואז הטבח הבא יהיה רק עניין של זמן".

19:05 - נתניהו: "בזמן שלוחמינו מחרפים את נפשם, יש מי שטוענים באולפנים אי אפשר לנצח, אני דוחה זאת על הסף".

19:02 - ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים: "בניגוד למה שאומרים המלחמה נמשכת ותימשך בכל החזיתות עד להשגת כל המטרות שהצבנו".

18:00 - צבע אדום בעוטף.

17:40 - שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב אזרחית על מוכנות גזרת הצפון להרחבת המערכה הצבאית: "עלינו להיות מוכנים להתדרדרות המצב הביטחוני בצפון, ולכך שנאלץ לכפות בדרך צבאית את החזרת תושבי הצפון לביתם".

17:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב ב-19:00 מסיבת עיתונאים.

14:40 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת, מדובר בזיהוי שווא. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור המיירט.

14:10 - קבינט המלחמה יתכנס בשעה 19:30 לדיון; ב-21:00 יכונס הקבינט המורחב.

14:00 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה במרחב העיר אילת, שוגר מיירט לפני זמן קצר במרחב הים האדום לעבר מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרכה לשטח ישראל. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב העיר אילת בעקבות שיגור המיירט. האירוע הסתיים ואין חשש לאירוע בטחוני".

13:50 - בן גביר: "ההנחיה של היועמ"שית לחקור את ח"כ אלמוג כהן היא חמורה ומעלה ריח חריף של רדיפה פוליטית".

עזה מלחמת חרבות ברזל חיילים אילת אזעקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד