כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"איזה מוות נוראי"

במשרד הבטחון לקחו את הלוחית של האם השכולה

מעיין שרמן, אימו של רון הי"ד שנחטף וצה"ל שחרר את גופתו, טוענת נגד נציגת משרד הביטחון שהמתינה עד שהמשפחה תעזוב את הקבר כדי שתיקח את האבן עם הכיתוב נגד הממשלה

במשרד הבטחון לקחו את הלוחית של האם השכולה
יום הזיכרון תשפ"ג בהר הרצל צילום: דוב בער הכטמן

אימו של רון שרמן הי"ד, חייל צה"ל שנחטף במהלך המתקפה הרצחנית ב-7.10 לעזה שם הוחזק עד שגופתו חולצה, הניחה שלט על מצבתו בו כתבה כי בנה "נחטף, הופקר, והוקרב בעזה על ידי ממשלת המחדל באסון 7 באוקטובר 2023. אוהבים ומתגעגעים".

אלא שלטענת אימו, מעיין, הלוחית עם הכיתוב נלקחה ע"י נציגת משרד הביטחון. במקום הלוחית החסרה היא הציבה אבן חלופית עליה היא כתבה בטוש מרקר: "מתגעגעת אליך נורא. מבקשת סליחה על ההפקרות, חטיפתך הברוטלית, העובדה שהוקרבת בשביל רווח פוליטי אחרי המחדל הגדול בתולדות מדינת ישראל שכל כך אהבת. לצערי משרד הביטחון גנב את השלט המקורי. אוהבת אותך, אמא".

בהמשך אמרה ל-Ynet: "היא גנבה את זה. למה? אני צריכה לסחוב את זה חזרה אחרי שגנבה את זה? איזה מין דבר זה? ביקשנו אישור. נתנו לנו. הניסוח היה מאוד עדין יחסית לעומת מה שקרה לו. מי מתנהג ככה? אנשים חסרי לב. כל מה שיש פה זה חירטוט אחד גדול חוץ מהלוח הזה".

עוד אמרה כי "האבן שהנחתי על קבר בני - אבן שהיה לי חשוב שתונח על המצבה שלו כאמא שלו, שילמתי עליה מכספי וקיבלתי אישור מקצינת הנפגעים להניח אותה שם - נגנבה/נלקחה ברגע שיצאתי מהאזכרה בבית הקברות על ידי אישה ממשרד הביטחון. היא חיכתה שנלך אחרי ה'שלושים', ואיך שהלכתי היא פשוט לקחה את האבן איתה. זה היה הדבר היחיד שחשוב לי. הבטיחו לי שיחזירו את האבן היום. הגעתי לפה היום והאבן לא פה. מסכן. איזה מוות נוראי. איזה סיום נוראי. אני צריכה להילחם על האבן המצ'וקמקת הזו לשים עליו?

כפי שמטייחים את העובדה שהוא חוסל במטרה להרוג את אחמד רנדור, מח"ט צפון הרצועה של חמאס, הם חושבים שסילוק האבן מהקבר של רונצ'וש ינקה את העובדות כפי שהן".

לפני יומיים נציגי צה"ל הגיעו למשפחתו והציגו את עיקרי הדו"ח הפתולוגי ממנו עולה כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מהיבטים שיוריים של תקיפת צה"ל או פעולה של חמאס.

למחרת פרסמה אימו פוסט בו האשימה את צה"ל בכך שרצח את בנה. "תוצאות התחקיר: רון אכן נרצח", כתבה. "לא על ידי החמאס. תחשבו יותר לכיוון אושוויץ והמקלחות אבל בלי נאצים ובלי חמאס כגורם. לא ירי בשוגג, לא דוצ, רצח בכוונה תחילה, הפצצות עם גזים רעילים".

 

 

חטופים תחקיר צה"ל צה"ל קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד