א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המאמצים נמשכים

דיווח: עסקה חדשה עשויה להתגבש לשחרור חטופים

דיונים בין גורמים ערביים לארה"ב כוללים עסקה רחבה יותר שתוביל להפסקת אש בסופו של דבר, כך לדברי הבכיר האמריקני. "כל הצעה שתותיר את חמאס בשלטון בעזה עם הכוח הצבאי שלו היא בלתי מתקבלת על הדעת"

דיווח: עסקה חדשה עשויה להתגבש לשחרור חטופים
שחרור חטופים צילום: תעמולת חמאס

עסקה חדשה לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס עשויה להתגבש, אך גורמים רשמיים אומרים כי אין הסכם קרוב, כך על פי גורמים אמריקאים, ישראלים וערביים ששוחחו עם רשת NBC.

ההצעה הנידונה תגרור הפסקת המלחמה בתמורה לשחרור החטופים, כך לדברי גורם אמריקאי בכיר, שני בכירים ישראלים ודיפלומט ערבי. לפי תוכנית אפשרית אחת, החטופים ישוחררו בשלבים, כך על פי גורמים בכירים בממשלה.

הדיונים בין גורמים ערביים לארה"ב כוללים עסקה רחבה יותר שתוביל להפסקת אש בסופו של דבר, כך לדברי הבכיר האמריקני.

הרעיון המוצע הוא הפסקת אש קבועה לאחר שחרור כל החטופים, לעומת זאת, עבור הממשלה להשאיר את חמאס בשלטון לא בא בחשבון. אחד הגורמים הישראלים אמר כי אחת ההצעות היא מסגרת זמן של 90 יום לשחרורים מדורגים של חטופים שיובילו להפסקת אש קבועה.

בכיר ישראלי שני אמר: "נמשכים מאמצים לשחרור חטופים, אבל לא ברור עד כמה זה רציני ושום דבר לא נעשה עד שזה נעשה".

"כל הצעה שתותיר את חמאס בשלטון בעזה עם הכוח הצבאי שלו היא בלתי מתקבלת על הדעת", הוסיף הגורם. כמו בעסקאות קודמות לשחרור בני ערובה, קטאר מנהלת משא ומתן עם חמאס בשם ארה"ב וישראל.

ההצעה הרחבה שנדונה בין פקידי ארה"ב וקומץ מדינות ערביות תהיה הסכם גורף שיכלול שחרור חטופים, ואז בסופו של דבר יסיים את מלחמת ישראל-חמאס ויתחיל תהליך של יישום מבנה שלטון ובנייה מחדש של רצועת עזה.

חאן יונס חטופים קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד