כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מתיחות בין המדינות

מקורבי הנשיא המליצו לו: "תצהיר שאיבדת אמון בנתניהו, הוא גורר את המלחמה"

הנשיא ביידן מאבד סבלנות, בסביבתו המליצו לו להתנער מנתניהו: "לא שם את החטופים בראש סדר העדיפויות, ומסרב לדון ביום שאחרי". ביידן, זקוק להישג דיפלומטי שיסיים את המלחמה. האמריקנים פועלים לקידום הסכם עם סעודיה

מקורבי הנשיא המליצו לו: "תצהיר שאיבדת אמון בנתניהו, הוא גורר את המלחמה"
הנשיא ג'ו ביידן בישראל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מאבד סבלנות. התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוררת תסכול רב בבית הלבן, שם מרגישים שראש הממשלה לא שם את שחרור החטופים בראש סדר העדיפויות. בממשל ביידן מתוסכלים מהעובדה שנתניהו מסרב לדון במציאות בעזה ביום שאחרי.

גורמים בסביבתו של נשיא ארה"ב המליצו לו להביע חוסר אמון אישי בנתניהו, מאחר והוא "גורר את המלחמה" מסיבות אישיות ומתחמק מלדון בשאלת היום שאחרי. כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet. על פי הדיווח, אותם גורמים גם טענו שנתניהו לא שם בראש סדר העדיפויות שלו את שחרור החטופים, ומעוניין להמתין עוד כמה חודשים למרות החשש שעד אז החטופים לא ישארו בחיים.

עוד דווח כי אותם גורמים המליצו לביידן להתנער באופן אישי מתניהו, ולהצהיר שהוא איבד את האמון בו. במקביל אותם גורמים ייעצו לנשיא האמריקני להצהיר על האמון שהוא נותן בעם ישראל ובמדינת ישראל. המקורבים ייעצו לביידן לצאת פומבית נגד נתניהו כבר בחודש הבא.
נשיא ארה"ב זקוק להישג דיפלומטי דחוף והמלחמה בעזה מחריפה את מצבו באמריקה, שנמצאת בשנת בחירות. כך עשויה ארה"ב לשלוף את "הפיתוי הסעודי", ולהחיות את תהליך הנורמליזציה של ישראל וסעודיה, בניגוד לביידן שרוצה הישג עכשיו ומהר, הסעודים אינם לחוצים, ויכולים להמתין עד אחרי הבחירות בארה"ב בנובמבר.
בנימין נתניהו ארצות הברית ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד