כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
השיחות והתכניות ליום שאחרי

בכיר ישראלי לרשת NBC: "הציבור הישראלי לא מוכן לדון במדינה פלסטינית"

יועץ של חבר קבינט המלחמה אמר כי "אם הסעודים יבואו עם עסקה שטובה לישראל, כמובן שנצביע בעדה". היועץ, ובכירים ישראלים אחרים, הזהירו כי הדחיפה האמריקאית למדינה פלסטינית מוקדמת מכיוון שהציבור הישראלי לא מוכן לדון במדינה פלסטינית בעקבות מתקפת הטרור

בכיר ישראלי לרשת NBC: "הציבור הישראלי לא מוכן לדון במדינה פלסטינית"
ישראל סעודיה - מכה הקדושה לאיסלם צילום: Pixabay

גורמים סעודים דנים עם ארה"ב וישראל לגבי עתידה של עזה. הדיונים כוללים אפשרויות שונות לשיקום עזה בתמיכה משמעותית של מדינות ערב השכנות. הקמת מנהיגות פלסטינית מתונה בעזה. כמו גם אשרור אמנת הגנה בין ארה"ב וסעודיה נגד אויבתן ההדדית איראן, כך על פי אנשים שמכירים את השיחות ושוחחו עם רשת NBC, סעודיה התעקשה שכל תוכנית תכלול נתיב ריאלי למדינה פלסטינית.

רועי קייס דיווח בכאן חדשות, כי בריאד מנסים להציע לישראל נורמליזציה בתמורה להפסקת המלחמה והסללת נתיב למדינה פלסטינית. בריאד מנסים יחד עם ארה"ב לשווק לישראל את הדיל לפי האינטרסים של הממלכה.

יועץ של חבר בקבינט המלחמה שביקש לא להזכיר את שמו אמר לרשת האמריקאית כי "אם הסעודים יבואו עם עסקה שטובה לישראל, כמובן שנצביע בעדה". היועץ, ובכירים ישראלים אחרים, הזהירו כי הדחיפה האמריקאית למדינה פלסטינית מוקדמת מכיוון שהציבור הישראלי לא מוכן לדון במדינה פלסטינית בעקבות מתקפת הטרור החמורה ביותר בתולדות ישראל ב-7 באוקטובר.

"נושא מדינה פלסטינית לוהט מכדי לגעת בו בישראל כרגע", אמר בכיר נוסף בממשלה. "אנשים מדברים על המלחמה ועל בני החטופים, גם לא ברור מתי וכיצד תסתיים המלחמה בכלל".

המכשולים הפוליטיים בכל שלוש המדינות הם משמעותיים. בעוד שערב הסעודית נתפסת כמובילה פוטנציאלית במאמץ ליצור יציבות בעזה, לפי דיווחים מדינת המפרץ מקווה להשיג טכנולוגיה גרעינית אזרחית שיזדקקו לאישור הקונגרס האמריקני, כך לפי גורם לשעבר בביטחון לאומי של ארה"ב. יתרה מכך, ההתעקשות של סעודיה שכל עסקה תביא איתה נתיב ריאלי למדינה פלסטינית, תהיה שנויה במחלוקת בקואליציית הימין של נתניהו.

גורמים רשמיים סעודים לא הגיבו לבקשת תגובה מרשת NBC.

גורמים ישראלים ואמריקאים שמכירים את ההסכם אמרו כי יש דחיפה לביצוע ההסכם בזמן שהנשיא ג'ו ביידן עדיין מכהן כדי להבטיח מספיק קולות דמוקרטים שיתמכו באמנת ביטחון בין ארה"ב לסעודיה.

חמאס נורמליזציה מלחמת חרבות ברזל סעודיה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד