כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פגע וברח

בנו של נשיא סומליה הורשע בגרימת תאונה בטורקיה, אך חמק ממאסר

בנו של נשיא סומליה הורשע בטורקיה בגרימת מוות בבית משפט באיסטנבול. הוא הצליח לחמוק ממאסר הודות לקשרים בין המדינות. מערכת המשפט הטורקית לא נחשבת למשובחת, ופסקי הדין מגיעים עם קורטוב של ארדואן

בנו של נשיא סומליה הורשע בגרימת תאונה בטורקיה, אך חמק ממאסר
הרכב פוגע באופנוע ונמלט צילום: צילום מסך

בנו של נשיא סומליה הורשע בבית משפט באיסטנבול אך חמק מאסר לאחר שהרג נהג אופנוע בעיר. האירוע עורר כעס ודרישות לצדק ברחבי טורקיה.

חסן שייח' מוחמד נידון ביום שלישי האחרון לעונש של 2.5 שנות מאסר אשר הומר לקנס של 27,300 לירות טורקיות (910 דולר ארה"ב) לאחר שהואשם בהרג הנהג ביונוס אמרה גוצ'ר, נשוי ואב לשניים בסוף נובמבר. מערכת המשפט הטורקית לא נחשבת למשובחת, ופסקי הדין מגיעים עם קורטוב של ארדואן.

המקרה עורר תחילה מחלוקת בטורקיה לאחר שמוחמד עזב את המדינה לאחר התקרית הקטלנית, מה שגרם לביקורת על חוסר מעש של המשטרה והתובעים. צו מעצר למוחמד בוטל כאשר חזר לטורקיה על מנת לתת הצהרה בבית המשפט ביום שישי שבוע שעבר. 

מוחמד לא נדרש להיות בבית המשפט ביום שלישי עם הקראת פסק הדין בתיק. במקור נגזר עליו עונש מאסר של 3 שנים, שהופחת ל-2.5 שנים בגין "התנהגות טובה", לפי התקשורת הטורקית. על פי חוק העונשין הטורקי, בית המשפט יכול לבחור להמיר עונש כזה לקנס, מה שעשה, גם רישיון הנהיגה שלו הוחרם למשך שישה חודשים.

איאז סימן, עורך הדין המייצג את משפחתו של גוצ'ר, אמר ל-CNN שלקוחותיו הסכימו לבטל את תלונתם הרשמית נגד מוחמד. הוא לא אמר מה היתה העיסקה עם מוחמד שגרמה להחלטה הזו, או אם המשפחה תקבל פיצוי כספי.

בחודש דצמבר אירעה התנגשות נוספת שבה היה מעורב מוסעיד אחמד מוסעיד חוסיין, בנו של שר ההגנה לשעבר של תימן אחמד מוסעיד חוסיין, שלטענת המשטרה פגע בשני הולכי רגל, אחד הקורבנות נפצע קשה. לשני המקרים אין קשר ישיר זה לזה. הדורס נמצא כעת במעצר בית עם צו עיכוב יציאה.


אחד מהם היה בן 71 בשם פקיזה עוזר, שנפצע באורח קשה, "השמש הגיעה מהכיוון ההפוך, לא ראיתי בדיוק מאיפה היא באה", אמר הדורס בחקירה.

טורקיה תאונה תאונת פגע וברח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד