ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
היום ה-105

לוחם בן 20 נפטר מפצעיו | דיווח בעזה: 142 נהרגו ביממה האחרונה

מלחמת חרבות ברזל נמשכת זה 105 ימים ומנין הנופלים מקרב החיילים מזנק הבוקר ל-530 עם פטירתו מפצעיו של חייל נוסף | 3 לוחמים נפצעו קשה | אחרי 13 שעות, אזעקה בעוטף עזה | מסר אירופי ללבנונים: מלחמה מתקרבת | הסתיים מבצע של 45 שעות בטול כרם | כל העדכונים

לוחם בן 20 נפטר מפצעיו | דיווח בעזה: 142 נהרגו ביממה האחרונה
תמונות מפעילות כוחות צה"ל ברצועה צילום: דובר צה"ל

היום ה-105: הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: סמ״ר אורי ג'רבי הי"ד, בן 20, מהרצליה, לוחם בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו אתמול לאחר שנפצע ב-17.01.2024 בקרב בדרום רצועת עזה. הלוויתו היום בשעה 11:00, בבית העלמין הצבאי בהרצליה.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 6646, עוצבת ׳שועלי המרום׳ (646) ולוחם במילואים בגדוד 7810, חטיבת ׳יפתח׳ (11), נפצעו באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה.

כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 87, חטיבת ׳המחץ׳ (14), נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

כל העדכונים:

15:20 - התביעה בשווייץ: תלונה פלילית הוגשה נגד הנשיא יצחק הרצוג במהלך ביקורו בפורום העסקים בדאבוס.

14:40 - משרד הבריאות בעזה: 142 הרוגים ביממה האחרונה ברצועה. 24,762 הרוגים מתחילת המלחמה. יותר מ-62 אלף פצועים.

14:25 - ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"נ, סיימה לפני זמן קצר דיון בנושא התקדמות הלחימה ומבט להמשך הפעילות הצבאית עם הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי. הדיון התקיים בקריה והינו חסוי.

14:00 - חברי הקבינט צפויים להצביע בשעות הקרובות על העברת הכספים לרשות הפלסטינית בעזה ואחזקתם בידי נורווגיה.

13:45 - בצה"ל בודקים אם כלי הטיס ששיגר חיזבאללה היה בדרכו למפעל ביטחוני בקריות.

13:40 - דובר צה"ל: יורט כלי טיס בלתי מאויש במרחב הימי בצפון; צה"ל סיים גל תקיפות במרחב רמיה בדרום לבנון.

13:32 - יורטה מטרה חשודה ליד עכו; לא נשמעה אזעקה.

12:50 - הרמטכ"ל למפקדי אוגדה 99 בעזה: מבינים את המתח בין שדה הקרב לבית עבור אנשי המילואים. פועלים על פי תוכנית, משחררים חלק מהאנשים, בידיעה שנקרא להם שוב.

11:42 - יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ שוחח עם מנהיג הרוב בסנאט, סנאטור צ׳אק שומר. גנץ ביקש להביע את הערכתו לתמיכה של ארה"ב בישראל. השניים דנו בהתפתחות הלחימה בעזה, בהסלמה בגבול הצפון, במאמצים להשבת החטופים והאיום הגובר מצד ציר איראן.

11:33 - דובר צה"ל: לאחר כ-45 שעות הסתיים מבצע לסיכול טרור בפיקוד חטיבת מנשה במחנה טול כרם: הכוחות סרקו כ-1000 מבנים ואיתרו מעל 400 מטענים.

11:21 - שר הביטחון גלנט בשיחה עם מזכיר ההגנה האמריקני: "מטרות המלחמה לא השתנו. נחושים להמשיך עד להשגתן".

11:00 - נדב שרגאי מדווח ב'ישראל היום' כי ברשות הפלשתינית ואש"ף מתכוונים לשלם שכר חודשי ומענקים לעוד 3,500 מחבלים שישראל עצרה מאז 7 באוקטובר, 661 מהם עזתים. חבורת ה"מיוחסים" הזאת מצטרפת לעוד 5,250 מחבלים כלואים וכ-8,000 משוחררים, שהרש"פ כבר משלמת להם אלפי שקלים, כאות הוקרה על רצח או ניסיונות רצח יהודים.

10:49 - העיתון הלבנוני אל-ג'ומוהריה דיווח כי שגריר של מדינה אירופית גדולה העביר מסר ללבנונים כי "המלחמה מתקרבת ללבנון" ויש חשש גובר שהמצב ייצא משליטה. בדיווח נאמר כי הצרפתים והאמריקנים מנעו עד כה מישראל את הרחבת המלחמה.

10:45 - מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון חתם על צו סגירה למשך 30 ימים לעסק לשטיפת מכוניות ברעננה, בו הועסקו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בעיר בתחילת השבוע.

10:41 - אינדונזיה הגישה תביעה חדשה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

10:29 - הפרשן הצבאי של 'ידיעות' יוסי יהושוע מדווח: מפקד עוצבת הגליל תא"ל שי קלפר התעמת כמה חודשים לפני ה-7 באוקטובר עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה והזהיר שהיקף הכוחות בגזרתו לא יספיק מול מתקפת פתע מצד חיזבאללה. העימות, התרחש בין קלפר לחליוה באולם מלא מפה לפה בקצינים הבכירים ביותר בצה"ל.

10:20 - סא"ל במיל' גונן, מפקד גדוד בשריון, אומר בראיון לרשת ב': "אנחנו בסוג של הפוגה, מוכנים למשימות הבאות. התפללנו כל בוקר לראות חטופים. המטרות שלנו היו הם והשמדת חמאס והג'יהאד. מ-50 מטר מהגדר ועד כמעט קו החוף לא היה כמעט תא שטח אחד שלא היה בו משהו, גנים, בתי ספר. נמשיך עד המחבל האחרון"

10:03 - משפחות חטופים חסמו את איילון בדרישה לעסקת שחרור | גיל דיקמן, בן דוד של כרמל גת, שנחטפה לעזה אומר הבוקר ברדיו 103FM: "זה לא מהלך של מטה משפחות החטופים, זה מהלך של כמה משפחות שהחליטו שנמאס להם. חלקם נעצרו ועוכבו לחקירה, בעיני ירידה מהפסים של המשטרה".

10:00 - אחרי 13 שעות של שקט, אזעקה בנחל עוז שבעוטף עזה.

09:55 - ואא'ל אבו פנונה, סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי, חוסל אמש בתקיפת חיל האוויר. >> לדיווח המלא ותיעוד החיסול

09:40 - שיתוף הפעולה בין כוחות היבשה, האוויר והים מביא לחיסול מחבלים ברחבי הרצועה; חוסלו מחבלים חמושים בצפון הרצועה ואותרו אמצעי לחימה רבים במרכז הרצועה.

09:26 - הפלסטינים דיווחו הלילה שצה"ל סיים מבצע בן 48 שעות בטולכרם ונסוג מהעיר וממחנות הפליטים שלה. שמונה פלסטינים נהרגו בפעילות הכוחות בטולכרם במהלך 48 שעות אלו. מתוכם 4 בתקיפת כטב"מ.

09:08 - ראש מועצת מטולה דוד אזולאי בראיון לרשת ב': "החליטו לתת לחיזבאללה ליזום, לקבוע את גובה הלהבות ולעשות מה ואיך שהוא רוצה. אנחנו לא חופשיים בארצנו ולא עצמאיים. למה לבנון מנהלת שגרת חיים רגילה ואנחנו עקורים מבתינו? כל מי שמדבר על הסכמים חי בסרט".

09:00 - פוליטיקה תוך כדי מלחמה - ראש האופוזיציה יאיר לפיד הבוקר ברשת ב' : "לא באמת אכפת לנתניהו ממדינת ישראל, אלא רק מהפוליטיקה שלו ומעצמו. צריך להחליף אותו דחוף. בסוף החליפו את צ'מברליין באמצע מלחמת העולם השנייה, שהייתה גדולה יותר ממה שקורה עכשיו בעזה, כי זה מה שהיה טוב יותר לבריטניה ולעולם החופשי".

08:47 - לראשונה מאז שאושפז, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח עם מקבילו הישראלי שר הביטחון יואב גלנט. השניים שוחחו על הלחימה.

08:34 - הכתב הצבאי ד"ר אמיר בוחבוט ('וואלה') הבוקר ברדיו 103FM: "צה"ל ממשיך לתמרן במקומות שהוא לא תמרן בעבר. צה"ל אמנם לא מודה, אבל הוא עבר לשלב ג' של המלחמה, והוא פחות עצים ממה שהיה עד כה. מה שעושה הצבא בעיר עזה ובצפון הרצועה, הוא מגדיל את ההישג, והדבר הזה שולל עוד ועוד מהזרוע הצבאית של חמאס".

08:19 - 4 בני אדם נהרגו בהפצצה של צה"ל הלילה שכוונה לבית בחאן יונס שבדרום רצועת עזה. כך דווח בסוכנות הידיעות 'שאהב' הפלסטינית. 

07:53 - יו"ר הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) מגיב לנתניהו תוקף: "התבטאויות נתניהו הדוחות הקמת מדינה פלסטינית מדגישות שהממשלה הזאת נחושה לדחוף את האזור לתהום. לא יהיו ביטחון ויציבות באזור ללא הקמת מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".

07:50 - מקסיקו וצ'ילה פנו לבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג בדרישה לחקור פשעים אפשריים שבוצעו ב"שטחים הפלסטיניים" - על ידי "הכוח הכובש או הכוח הכבוש". משרד החוץ המקסיקני מסר: "הפעולה נובעת מהדאגה הגוברת מההסלמה האחרונה של האלימות, במיוחד נגד מטרות אזרחיות, ומהמשך הביצוע לכאורה של פשעים - במיוחד מאז המתקפה ב-7 באוקטובר שבוצעה על ידי חמושים של חמאס ופעולות האיבה שהגיעו לאחר מכן בעזה". עם זאת ישראל לא הוזכרה באופן מפורש בהודעת המשרד.

07:41 - ראש עיריית הרצליה משה פדלון התייחס לנפילתו של תושב העיר ומסר: "העיר הרצליה כואבת ואבלה על נפילתו של סמ"ר אורי ג'רבי הגיבור, תושב העיר. אורי נלחם למען המדינה שכל כך אהב, והכאב הוא קשה מנשוא. אנו מחבקים את בני המשפחה ומשתתפים בצערם. יהי זכרו ברוך".

07:30 - פיקוד מרכז של ארה"ב: המורדים החות'ים שיגרו שני טילים בליסטיים לעבר מכלית אמריקנית. המכלית נשאה את דגל איי מארשל ובעלת צוות יווני. הטילים פגעו במים ליד המכלית בלי לפגוע בה, היא המשיכה בדרכה.

 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חיילים עדכונים שוטפים חייל נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד