י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

במהלך צייד לילי: חתול ביצות נצפה בעמק החולה • צפו

אתמול בשעות הערב נצפה בעמק החולה חתול ביצות כשיצא לצייד לילי, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע הבחין בחתול ותיעד אותו • צפו

במהלך צייד לילי: חתול ביצות נצפה בעמק החולה • צפו
חתול ביצות בעמק החולה צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע

אתמול (חמישי), לפנות ערב, בעמק החולה, לירון שפירא, רכז שמירת הטבע, של החברה להגנת הטבע, בצפון, תיעד חתול ביצות, שיצא לצייד לילה וחיפש לו טרף, בין השיחים שבעמק.

חתול הביצות, הוא אחד משלושה המינים של חתולי הבר שנותרו בישראל, לאחר הכחדת הנמרים, יחד עם הקרקל וחתול הבר.

חתולי ביצות הם בינוניים בגודלם, הנקבה שוקלת 7-8 ק"ג והזכר 13-14 ק"ג. התפוצה שלהם היא ממזרח אסיה ועד הנילוס, וישראל היא על גבול התפוצה המערבי ביותר של המין הזה.

בשונה מחתוליים אחרים, חתול הביצות אוהב לחיות בסביבה של מים ומותאם לכך – פרווה קצרה, וכפות רגליים קטנות יחסית, עם כריות בולטות, שמאפשרות לו לנוע מבלי להחליק בבוץ ועל משטחים חלקים, זנב יחסית קצר וצבעי הסוואה.

"עמק החולה הוא ביתם של חיות בר רבות וזהו גם המקום בו חיה האוכלוסייה הגדולה ביותר בישראל, של חתולי ביצות", מסביר שפירא. "בעמק נעשים גם ניטור ומחקר, באמצעים שונים. עקב המצב הביטחוני, יש בעמק מבקרים מועטים, ועיקר התנועה בו, היא של החקלאים. סיירתי בשדות לאחר כמה חודשים של היעדרות (שירות מילואים בצה"ל, בין היתר), התחושה הייתה מוזרה והעמק שקט מאוד. נתמזל מזלי, לפגוש לעת שקיעה, כמה חתולי ביצות, שיצאו לצייד לילה. מבחינתם - מלחמה, או לא מלחמה - עולם כמנהגו נוהג".

חתול עמק החולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד