ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הסתיים ללא הצבעה

בן גביר בקבינט: "סגרתם את העניין ביניכם לבין עצמכם"

במהלך ישיבת הקבינט הארוכה הלילה שעסקה בין היתר ביוזמת סמוטריץ' להפקיד את הכספים לעזה בידי מדינה שלישית - נורבגיה עד לאחר המלחמה וזאת כדי להרגיע על את הלחץ האמריקני המופעל על ישראל | בן גביר התנגד והדיון הסתיים ללא הצבעה

בן גביר בקבינט: "סגרתם את העניין ביניכם לבין עצמכם"
ישיבת הקבינט המצומצם צילום: קובי גדעון, לע"מ

דיון הקבינט המדיני בטחוני שהחל אמש בסביבות השעה 20:00 נמשך אל תוך הלילה והסתיים בסביבות השעה 03:00. במהלך הדיון עלה המתווה להפקדת כספי הסילוקין לעזה במדינה שלישית - נורבגיה.

המטרה היא לפתור את סאגת הכספים לרשות הפלסטינית, שמסרבת לקחת את כספי המיסים שלה ללא הכסף השייך לעזה. נאמר בדיון שזו סוגיה קריטית לממשל האמריקני.


לפי דיווח הבוקר, השר איתמר בן גביר הביע התנגדות לעצם הרעיון וכן - לדרך קבלת ההחלטות: "סגרתם את העניין בינכם לבין עצמכם, רה"מ, סמוטריץ ודרמר, בלי להביא את המתווה לדיון מעמיק של חברי הקבינט! חסר מידע, מדוע לא מפרטים מה הבטחונות כדי שהכסף בסופו של דבר לא יעבור לעזה? גם עצם ההגיון לא ברור, מדוע אנחנו חייבים לעשות את זה?" - תהה בן גביר.

לטענת משתתפי הישיבה, נתניהו העדיף לסיים את הדיון בלי להאריך בוויכוחים, גם ללא הסברים נרחבים. בשורה התחתונה, במהלך הדיון יצאו החוצה לסגור את הפרטים סמוטריץ, דרמר וראש הממשלה נתניהו. בן גביר התנגד למהלך - אבל לא הייתה הצבעה.

איתמר בן גביר הקבינט המדיני בטחוני מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד