כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מדיניות רופסת

ביידן חלש: "התקיפות נגד החות'ים לא יעילות"

הדברים נאמרו אמש לאחר שארצות הברית ערכה את סבב התקיפות החמישי שלה נגד מטרות באזורים שבשליטת החות'ים בתימן | דוברת הפנטגון: "זה באמת תלוי בהם כשהם מחליטים שהם רוצים להפסיק"

ביידן חלש: "התקיפות נגד החות'ים לא יעילות"
ג'ו ביידן צילום: צילום מסך

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התחייב להמשיך במתקפות נגד החות'ים בתימן, למרות שהודה כי הפעולה הצבאית נגד קבוצת המורדים לא הצליחה לעצור את ההתקפות על ספינות מסחריות. ביידן אמר את הדברים אמש (חמישי) לאחר שארה"ב ערכה את סבב התקיפות החמישי שלה נגד מטרות באזור שבשליטת החות'ים בתימן.

פיקוד מרכז ארה"ב אמר בהצהרה שהושמדו שני משגרי טילים נגד ספינות לאחר שנקבע שהם מהווים "איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני באזור". כשביידן שנשאל על ידי עיתונאים אם התקפות נגד קבוצת המורדים פועלות, הודה כי לא לעת עתה הן הפסיקו את ההתקפות על הספנות הבינלאומית בים האדום. "כשאני אומר שההתקפות יעילות, האם הן עוצרות את החות'ים? לא", אמר ביידן. "הם ימשיכו? כן."

דוברת הפנטגון, סברינה סינג, אמרה בתדרוך מאוחר יותר כי החות'ים יצטרכו לקבל את ההחלטה להפסיק את ההתקפות. "מעולם לא אמרנו שהתקיפות יביאו לכך שהתקפות החות'ים יפסיקו מיד", אמרה סינג, והוסיפה כי "האינטרס" של הקבוצה הוא לעצור את ההתקפות. "ראית שהצלחנו לשבש קשות ולהרוס חלק ניכר מהיכולות שלהם מאז יום חמישי שעבר. אבל זה באמת תלוי בהם כשהם מחליטים שהם רוצים להפסיק להפריע לספנות תמימות שעוברות בים סוף".

סינג אמרה גם כי ארה"ב לא ראתה את עצמה במלחמה עם החות'ים וכי פעולותיה הן בהגנה עצמית. "אנחנו לא חושבים שאנחנו במלחמה. אנחנו לא רוצים לראות מלחמה אזורית", אמר סינג. "החות'ים הם אלה שממשיכים לשגר טילי שיוט, טילים נגד ספינות לעבר יורדי ים תמימים, לעבר ספינות מסחריות שרק עוברות באזור שרואה, אתה יודע, 10 עד 15 אחוז מהמסחר העולמי".

ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד