כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
ידידים קרובים

החות'ים מבטיחים מעבר בטוח לספינות רוסיות וסיניות

פקיד חות'י בכיר הבטיח מעבר בטוח לכלי שיט רוסים וסיניים דרך הים האדום. "התקפות על כלי שיט בכל דרך הקשורה לישראל יימשכו", הדגיש

החות'ים מבטיחים מעבר בטוח לספינות רוסיות וסיניות
ספינות קרב. אילוסטרציה צילום: unsplash

פקיד חות'י בכיר הבטיח מעבר בטוח לכלי שיט רוסים וסיניים דרך הים האדום, שם ביצע הארגון המיליטנטי התימני הנתמך על ידי איראן התקפות על ספינות מסחריות בגין סולידריות עם הפלסטינים בעזה.

בראיון שפורסם על ידי הרשת הרוסית איזבסטיה, מוחמד אל-בוכאיתי התעקש שהים האדום בטוח. חלק מחברות הספנות נמנעות מלעבור שם עקב התוקפנות המתמשכת. הוא טען כי כל עוד כלי השיט אינם קשורים למדינות מסוימות, במיוחד לישראל, הספינות יכולות לעבור. כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

הפקיד החות'י אמר: "באשר לכל המדינות האחרות, כולל רוסיה וסין, הספינות שלהן באזור אינן מאוימות. יתרה מכך, אנו מוכנים להבטיח מעבר בטוח של ספינותיהן בים האדום, כי לניווט חופשי תפקיד משמעותי עבור ארצנו. התקפות על כלי שיט בכל דרך הקשורה לישראל יימשכו". 

החמושים הנתמכים על ידי איראן אמרו לאחרונה שגם ספינות הקשורות לארה"ב ולבריטניה יותקפו לאחר ששתי המדינות פתחו בתקיפות אוויריות בתימן בתגובה לתקיפות החוזרות ונשנות.

החות'ים מתעקשים שההתקפות שלהם מכוונות רק לכלי שייט בני לאומים מסוימים, אבל מפקד של הצי האמריקני אמר שלספינות המעורבות יש למעשה קשרים עם עשרות מדינות.

בוכאיתי אמר שהאשמה למתקפות הספנות מוטלת על כלי השיט שהתעלמו מצווי החות'ים לשנות מסלול.

ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד