כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"פשעים נגד האנושות"

תלונה הוגשה נגד הנשיא הרצוג במהלך ביקורו בשוויץ

תלונה הוגשה נגד הנשיא הרצוג במהלך ביקור בשוויץ, כך אמרו היום התובעים השוויצריים, בגין האשמות על פשעים נגד האנושות במהלך המלחמה בעזה  

תלונה הוגשה נגד הנשיא הרצוג במהלך ביקורו בשוויץ
נשיא המדינה עם תמונת כפיר ביבס על בימת הכנס הכלכלי העולמי בדאבוס צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

נגד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הוגשה תלונה פלילית במהלך ביקור בשוויץ, כך אמרו התובעים השוויצריים, בגין האשמות על פשעים נגד האנושות במהלך המלחמה בעזה.

משרד התובע הפדרלי אישר כי התקבלה תלונה פלילית נגד נשיא ישראל, שהיה ביום חמישי בפגישה השנתית של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס כדי לדון במלחמת עזה.

"התלונות הפליליות ייבחנו כעת בהתאם לנוהל המקובל", נמסר בהודעת התובע. נמסר כי הם בקשר עם משרד החוץ "לבחינת שאלת חסינותו של הנוגע בדבר". לא נכתב מהן התלונות הספציפיות, או מי הגיש אותן.

התלונה, שכותרתה "פעולה משפטית נגד פשעים נגד האנושות" הוגשה לתובעים פדרליים ולרשויות בבאזל, ברן וציריך.

בהצהרה נאמר כי התובעים מבקשים להעמיד לדין פלילי את הרצוג במקביל לדיון שמתנהל בבית הדין הבינלאומי של האו"ם לצדק על ידי דרום אפריקה, המאשימה את ישראל ברצח עם במתקפה שלה בעזה.

הרצוג אמר לפורום בדאבוס כי ישראל פתחה במבצע "הגנה עצמית" וגינה את התלונה של דרום אפריקה כ"שערורייתי".

"הם (דרום אפריקה) תומכים בעצם בזוועות ובברבריות שראינו ב-7 באוקטובר", אמר והוסיף כי ישראל מודאגת מההרס בעזה. "אכפת לנו. כואב לנו שהשכנים שלנו סובלים כל כך הרבה", אמר. "אבל איך עוד נוכל להגן על עצמנו אם אויבינו החליטו להתבצר בתשתית של טרור בגודל ובהיקף בלתי ייאמן?" הוא אמר.

יצחק הרצוג בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד