ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חיזבאללה מעורב

התחקיר חושף: כך עובד הסיוע האיראני לחות'ים

לפי דיווח אמריקני, בתימן נמצאים לא רק נציגים איראנים של משמרות המהפכה שמסייעים לחות'ים - אלא גם נציגי חיזבאללה: "קצינים איראנים הקימו בצנעא מרכז פיקוד - וחיזבאללה אחראי על הניהול"

התחקיר חושף: כך עובד הסיוע האיראני לחות'ים
אימוני החות'ים צילום: דוברות החות'ים

תחקיר נרחב ב'רויטרס' חושף פרטים נוספים על התנהלות החות'ים, והסיוע הנרחב שהם מקבלים מאיראן. לפי הדיווח, בתימן שוהים בנוסף לנציגי משמרות המהפכה גם נציגי חיזבאללה שעוזרים למתקפות.

גורם איראני סיפר לרויטרס: "במשמרות המהפכה מסייעים לחות'ים באימונים צבאיים על כלי נשק מתקדמים. קבוצה של לוחמים חות'ים הייתה בחודש שעבר באיראן והתאמנה בבסיס של משמרות המהפכה במרכז המדינה, כדי להכיר טכנולוגיה חדשה ולהיות מעורים בשימוש בטילים".

יחד עם זאת, קצינים איראנים שהגיעו לתימן הקימו בבירה צנעא מרכז פיקוד המנוהל בידי קצין בכיר במשמרות המהפכה. גורמי צבא תימניים לשעבר סיפרו כי ישנה נוכחות אינטנסיבית מאוד של אנשי משמרות המהפכה בתימן. גורם נוסף אמר: "ההחלטה הפוליטית היא של טהראן, הניהול הוא של חיזבאללה – והמיקום: החות'ים בתימן".

דובר מטעם החות'ים מסר בתגובה לדיווח כי "אנחנו לא מכחישים שיש לנו יחסים עם איראן ושהייתה לנו תועלת מהניסיון האיראני באימונים, בייצור וביכולות צבאיות – אבל ההחלטה שננקטה על ידי תימן לתקוף ספינות כדי להטיל "מצור ימי" על ישראל, היא החלטה עצמאית ואין לה קשר לאף שחקן אחר".

גורם ביטחוני הגיב לדברים אלו ושלל אותם: "לחות'ים יש כטב"מים, טילים וכל מה שצריך כדי להילחם נגד ישראל, אבל הם צריכים הנחיה וייעוץ בנוגע לנתיבי סחר וספינות, ואת אלה הם מקבלים מאיראן".

איראן חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד