כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
טרם נעשה שימוש

מערכת "מגן אור" ליירוט בלייזר נפרסה סמוך לעזה

יו"ר רפאל יובל שטייניץ חשף כי מערכת מגן אור' נפרסה מול עזה לראשונה בהיסטוריה. שטייניץ אמר: "בעצם הפריסה עשינו קפיצת מדרגה בפיתוח היישומי וביכולת לשלב ולהכניס את המערכת לפעולה"

מערכת "מגן אור" ליירוט בלייזר נפרסה סמוך לעזה
מערכת יירוט הטילים ע"י לייזר צילום: משרד הביטחון

יו"ר רפאל והשר לשעבר יובל שטייניץ חשף באירוע בבאר שבע כי מערכת "מגן אור" ליירוט בלייזר נפרסה במהלך המלחמה מול עזה. שטייניץ אמר כי טרם נעשה בה שימוש, והצפי הוא כי היא תהיה מבצעית רק בעוד שנה וחצי-שנתיים.

שטייניץ אמר: "פרסנו את 'מגן אור' מול עזה לראשונה בהיסטוריה. לא השתמשנו בה ליירוט, אבל בעצם הפריסה עשינו קפיצת מדרגה בפיתוח היישומי וביכולת לשלב ולהכניס את המערכת לפעולה".

עוד הוסיף כי "תוך כדי המלחמה פיתחנו גרסאות חדשות והכנסנו לפעולה אמצעים שעלו בפיתוח שעכשיו נמצאים בשימוש יומיומי בעזה. אני לא יכול לתת דוגמאות ספציפיות. אבל בין השאר סנסורים, אמצעי מודיעין ותצפיות מאוד משוכללים שהיו בפיתוח ומסייעים לכוחות בשטח שעה שעה ודקה דקה. ישנם גם כל מיני אמצעים מול מנהרות".

שטייניץ התייחס לחשש ממלחמה בגזרת הצפון: "אני לא אוהב לפזר אשליות, הכיסוי אף פעם לא מושלם. מלחמה בצפון היא אירוע קשה. המערכות הקיימות כיפת ברזל וקלע דוד נותנות לנו הגנה טובה. לא אכנס לשאלה כמה היא טובה, אבל סך הכול כמו שראינו מול עזה יש לנו הגנה טובה. עם זאת, כוח האש של חיזבאללה גדול מכוח האש של חמאס. גם אם יש לנו הגנה והתקפה טובות, זה רחוק מלהיות מושלם".

משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד